Aż o 40% wzrosła w 2016 roku liczba firm zaangażowanych w technologię VR.

Jak donosi The Venture Reality Fund w ciągu ubiegłego roku aż o 40 procent wzrosła liczba firm związanych z technologią wirtualnej rzeczywistości.

Organizacja zajmująca się analizowaniem rynku Virtual Reality oraz finansowaniem najciekawiej zapowiadających się start-upów największy wzrost odnotowała w sektorze gier i rozrywki, który w ciągu 12 miesięcy niemal podwoił liczbę zaangażowanych podmiotów. Duże wzrosty zauważono także wśród firm próbujących swoich sił w edukacji, opiece zdrowotnej, biznesie i dziennikarstwie. Jeżeli chodzi o zainteresowanie inwestorów, dużym powodzeniem cieszyły się firmy z branży reklamowej i analitycznej.

The Venture Reality Fund zauważył, że nawet pomimo powolnego startu pierwszych VR-owych platform wiele niezależnych studiów deweloperskich wygenerowało spore przychody pozwalające przekroczyć próg rentowności.

Powody do zadowolenia przyniósł również sektor związany z produkcją VR-owego sprzętu. Fundusz zwraca uwagę na zaangażowanie Microsoftu, w efekcie czego jeszcze w tym roku może zadebiutować wiele nowych modeli gogli współpracujących z platformą Windows Holographic, wyprodukowanych m.in. przez takie firmy jak: Lenovo, Acer, HP, Dell czy Asus.

Zobacz także: Sprzedaż oprogramowania VR w 2017 roku może wzrosnąć czterokrotnie