Wiceprezes Marvel Games pochwalił się w wywiadzie, że jego studio szykuje coś „absolutnie niesamowitego” na gogle Virtual Reality.

Marvel Entertainment to dziś już nie tylko jedno z dwóch najpopularniejszych na świecie wydawnictw komiksowych, lecz także prężnie działający producent filmów i gier komputerowych. Już niedługo należąca do Disneya firma prawdopodobnie zadebiutuje na kolejnym rynku związanym z szeroko pojętą rozrywką.

Jay Ong, wiceprezes Marvel Games, udzielił wywiadu serwisowi GameSpot, w którym ujawnił, iż jego firma pod koniec 2016 eksperymentowała z technologią wirtualnej rzeczywistości. W efekcie stwierdzono, że VR ​​„oferuje kilka niewiarygodnych możliwości”. Są one obecnie badane, ale już teraz „absolutnie możemy oczekiwać zapowiedzi związanych z VR-em”.

„To jest coś czym jesteśmy naprawdę podekscytowani. Myślę, że nasi fani oszaleją. Rzeczy, które robimy są absolutnie niesamowite” – powiedział Ong, nie precyzując dokładnie na jakiego typu doświadczenia możemy liczyć. Nawiązał za to do powstającej gry „Spider-Man”, która zostanie wydana na PS4 (bez PSVR) oraz Xbox One i na sukces której Marvel mocno liczy. Studio zamierza podejść do tematu VR z podobnym zaangażowaniem.

„Jeżeli już coś robimy, to nie dlatego, że jest to coś nowego. To powinno być coś, co zdefiniuje platformę, co zdefiniuje to doświadczenie.”

Raczej nie należy tego łączyć ze wspomnianym wywiadem, ale na marginesie warto przytoczyć niedawną wypowiedź Marka Zuckerberga, której udzielił w ramach prezentacji placówki badawczo-rozwojowej Oculus Research nawiązując do słynnego superbohatera ze stajni Marvela.

„Pracujemy nad nowymi sposobami przeniesienia waszych dłoni do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Nosząc te rękawice możesz rysować, pisać na wirtualnej klawiaturze, a nawet strzelać pajęczą siecią niczym Spider Man. To jest właśnie to co tutaj robię.”

Jednak w tej chwili znacznie bardziej prawdopodobne wydaje się doświadczenie będące próbą adaptacji tradycyjnej formy komiksowej do nieograniczonych możliwości, które daje nam wirtualna rzeczywistość. Pierwsze tego typu eksperymenty już powstały. Mowa m.in. o aplikacji Nanite Fulcrum współpracującej z kontrolerami ruchowymi Oculus Touch. Dzięki nim użytkownicy gogli Oculusa mogą w pewnym stopniu uczestniczyć w opowiadanej historii. Chwytając wirtualny komiks i przyciągając go do siebie wejdziemy bowiem do wnętrza wybranych kadrów. Autorzy przygotowali modele 3D zarówno występujących w powieści postaci, których figurki możemy kolekcjonować na biurku, jak i niektórych lokacji. Część kadrów jest animowana, podczas gdy inne są prostymi grami pozwalającymi jeszcze bardziej zanurzyć się w obserwowanym środowisku.

W podobnym doświadczeniu znaleźli się już bohaterowie największego konkurenta Marvela – DC Comics. Dzięki aplikacji Madefire Comics użytkownicy mobilnych gogli Samsung Gear VR mogą spotkać się z postaciami znanymi m.in. z serii: „Batman”, „Superman”, „Transformers” oraz „Planet of the Apes”.

Na bardziej szczegółowe informacje na temat VR-owych produkcji Marvela musimy niestety poczekać.

Zobacz także: Manga VR – Square Enix próbuje przenieść japoński komiks do wirtualnej rzeczywistości