Microsoft zlecił studiom „first-party” prace nad aplikacjami dedykowanymi goglom z serii Windows Mixed Reality.

Jeszcze w tym roku zadebiutują projektowane we współpracy z Microsoftem gogle wirtualnej rzeczywistości Windows Mixed Reality. Choć po raz pierwszy o tej inicjatywie usłyszeliśmy w październiku zeszłego roku, nadal bardzo mało wiemy na temat treści obsługiwanych przez urządzenia, które wyprodukują m.in.: Acer, Dell, Asus, HP oraz Lenovo.

Dyrektor generalny Microsoft, Dave McCarthy, ujawnił w rozmowie z serwisem GameSpot, iż jego firma zleciła studiom deweloperskim znajdującym się pod kontrolą Microsoftu (tzw. studiom „first-party”) prace nad aplikacjami dedykowanymi goglom z serii Windows Mixed Reality.

Niestety na więcej szczegółów będziemy musieli zaczekać. Nie wiadomo także które konkretnie studia zajęły się produkcją VR-owych treści. Wśród należących do Microsoftu firm znajduje się wielu producentów gier na konsole Xbox, m.in. twórcy takich tytułów jak: „Gears of War 4” (The Coalition), „Forza” (Turn 10) czy serii „Halo” (343 Industries). Jedno z nich ma już większe doświadczenie w produkcji gier wirtualnej rzeczywistości. Mowa o studiu Mojang, które w ubiegłym roku wydało Minecraft VR na gogle Oculus Rift i Samsung Gear VR.

ASUS Windows Mixed Reality
  • Marcin

    Zastanawiam się czy warto czekać na ich gogle (w sumie to interesują mnie HP) po tym jak oculus wyraźnie obniżył cenę swojego sprzętu… Jak myślicie ?

    • xxx yyy

      Bierz oculusa puki w promocji jest, nim microsoftowe będą miały odpowiednią ilość oprogramowania to już zdążysz się znudzić. Poza tym oculus naprawdę walczy i stara się o klienta ceną i softwarem. Miałem ten sam dylemat w styczniu, czy htc/oculus czy poczekać na microsoft, gdybym wybrał microsoftowe, czekałbym do dziś i nie wiadomo jeszcze jak długo, htc – szczerze nie wiem na czym polega fenomen tych okularów, są drogie, trudne w instalacji, mało softwaru i darmowych gier, które btw na oculusie są naprawdę dobre. Może fallout/doom coś zmienią ale wątpię …

      • Marcin

        Miałem wypożyczone na 2 dni PS VR – bardzo fajne ale przede wszystkim PS 4 (nawet pro) jest za słabe więc nie kupiłem (a mam 2x move i kamerkę).
        Jak z jakością obrazu ? Jeśli jest lepiej niż PS VR to mnie to wystarczy na tą chwilę 😉

        • AdireQ

          „Jak z jakością obrazu ? Jeśli jest lepiej niż PS VR to mnie to wystarczy na tą chwilę ;)”

          W subiektywnych opiniach PSVR wypada lepiej od HTC Vive i Oculus Rift bo ma inny typ ekranu który minimalizuje Screen-door effect.

      • AdireQ

        „trudne w instalacji” – O co chodzi ludziom z tą instalacją? Ustawiasz stacje bazowe według uznania, określasz kierunek początkowy i poziom podłogi. Wszystko. W room-scale dodatkowo rysujesz barierę.

      • Marcin

        Zamówiłem! mam nadzieję, że nie będę żałować 😉

    • tenryk

      Jak nie masz nie wiadomo jakiego parcia to poczekaj. Ja kupiłem Dk2 i troche się zawiodłem. CV1 już mnie zadowolił, ale głównie za sprawą contenetu. Tak na prawdę to jest kwestia tego co możesz zrobić w VR a nie sprzętu. Ja tak to odczuwam.

      • Marcin

        No właśnie ta „nieszczęsna” obniżka ceny Oculusa psuje mi plan, który jasno określał kupno gogli MS pod choinkę.

  • AdireQ

    Filmy typu „Through the lens” – czyli kamera wtyknięta w headset, nie mają sensu przy porównywaniu jakości obrazu w goglach. Przy takim pomiarze, widoczność screen-door effect będzie się zmieniać w zależności od tego jaką ostrość ustawi akurat kamera (już sama różnica w jasności ekranów może wpłynąć na automat dobierający ostrość).

    „W Oculusie też ostrość jest zauważalnie słabsza przy krawędziach ?”

    CV1 nie testowałem więc nie powiem.