W zależności od konfiguracji posiadanego komputera gogle Windows MR uruchomimy w trybie 60 Hz lub 90 Hz.

Do premiery gogli z serii Windows Mixed Reality pozostał już tylko nieco ponad miesiąc. Od jakiegoś czasu znamy już szczegóły na temat ich parametrów oraz wiemy, że do współpracy nie będą wymagać drogiego komputera. Microsoft ujawnił niedawno dwie kategorie PC-ów kompatybilnych z platformą Windows MR.

Mixed Reality PC

W przeciwieństwie do konkurencyjnych zestawów Oculus Rift i HTC Vive wirtualną rzeczywistość Microsoftu uruchomimy już na laptopach i komputerach ze zintegrowaną kartą graficzną. W takim przypadku aplikacje wyświetlą się na ekranie gogli w częstotliwości 60 Hz, a także prawdopodobnie zaoferują mniej zaawansowane efekty graficzne. Firma deklaruje w tym momencie wsparcie dla układów Intel HD Graphics (620 lub wyższy). Być może dołączą do nich zintegrowane karty firmy AMD, aczkolwiek taka konfiguracja nie została jeszcze przetestowana.

Minimalne wymagania dla „Mixed Reality PC” prezentują się następująco:

  • Procesor: Intel Core i5 7200U (7 mobilna generacja) dwurdzeniowy z technologią Hyper-Threading
  • Pamięć RAM: 8GB DDR3 Dual Channel
  • Karta graficzna: Intel HD Graphics 620 lub NVIDIA MX150/965M lub wyższa obsługująca DX12
  • HDMI 1.4 lub DisplayPort 1.2

Mixed Reality Ultra PC

Jeżeli jednak będziemy chcieli uzyskać odświeżanie na poziomie 90 Hz oraz wyższą ogólną jakość doświadczenia, nasz komputer będzie musiał kwalifikować się do kategorii „Ultra”. W takim przypadku nie wystarczy już zintegrowany układ graficzny.

  • Procesor: Intel Core i5 4590 (4 generacja, 4 rdzenie) lub AMD Ryzen 5 1400 3.4Ghz (desktop, 4 rdzenie)
  • Pamięć RAM: 8GB DDR3
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 960/1050 lub AMD RX 460/560 lub modele wyższe obsługujące DX12
  • HDMI 2.0 lub DisplayPort 1.2

W obu przypadkach jednym z wymagań będzie konieczność posiadania systemu Windows 10 z aktualizacją o nazwie Fall Creators Update, która pojawi się 17 października, czyli w dniu premiery platformy Windows Mixed Reality.

  • twattermaster

    Naprawde nie czaje co Microsoft rozumie przez termin Mixed Reality.

    • Chodzi o dwie kamerki wbudowane w przedni panel headsetu. Za ich pomocą będzie można obserwować otoczenie mając założone gogle na głowie. Co za tym idzie będzie można także wyświetlać różnego rodzaju aplikacje rozszerzonej rzeczywistości (AR). Będą to więc gogle VR/AR, co według Microsoftu oznacza mieszaną rzeczywistość.

      • twattermaster

        Czy aby na pewno? Czytalem ze te dwie kamerki to sluza wylacznie tylko to inside-out tracking co czyni te gogle czysto VR, skad wiec te info o AR?