Poznaliśmy minimalną specyfikację komputerów współpracujących z VR-ową platformą Windows Holographic. Będzie bardzo niska.

Wiosną przyszłego roku użytkownicy systemu operacyjnego Windows 10 otrzymają bezpłatne uaktualnienie „Win10 Creators Update”, którego częścią będzie wsparcie dla nowych gogli wirtualnej rzeczywistości. Ich producentami mają być takie firmy jak: HP, Lenovo, Dell, Asus czy Acer, które przygotują headsety „za 300$” porównywalne z HTC Vive i Oculus Rift.

W systemie pojawi się wówczas specjalna powłoka „Holographic Shell”, która zadziała również z goglami innych firm, m.in. Oculusa i HTC. Do jej obsługi nie będziemy potrzebować zbyt wiele mocy operacyjnej. Do sieci trafiły zrzuty ekranu z „Windows Holographic First Run”, aplikacji instalacyjnej, która m.in. sprawdza PC pod względem kompatybilności.

Dowiadujemy się z nich, że minimalna specyfikacja Windows Holographic wyglądać będzie następująco:

  • 4GB RAM
  • port USB 3.0
  • karta graficzna z obsługą DirectX 12
  • czterordzeniowy procesor

Jeżeli rewelacje te okażą się prawdziwe, a wiele na to wskazuje, wirtualną rzeczywistość uruchomimy już nawet na 8-letnim procesorze. Mniej więcej tyle czasu minęło od kiedy pojawiły się w sprzedaży pierwsze czterordzeniowce. Prezentację, którą możecie zobaczyć poniżej przeprowadzono jakiś czas temu na minikomputerze Intel NUC, który wyświetlił obraz w 90 klatkach na sekundę.

Nie znamy jeszcze dokładnej specyfikacji gogli, ale wiadomo już, że będą posiadały „wewnętrzny” system śledzenia pozycyjnego w sześciu stopniach swobody. Oznacza to, że nie będą wymagały dodatkowych „zewnętrznych” czujników śledzących położenie gracza w przestrzeni, tak jak ma to miejsce obecnie w przypadku headsetów Oculus Rift i HTC Vive.