Mobilne gogle wirtualnej rzeczywistości Samsung Gear VR sprzedały się dotychczas w ilości przynajmniej pięciu milionów. To wynik dwa razy wyższy niż szacunki analityków.

W przemówieniu otwierającym targi CES 2017 szef Samsung Electronics America – Tim Baxter – ujawnił, iż ponad 5 milionów wyprodukowanych przez jego firmę mobilnych gogli Gear VR jest aktualnie w użyciu. To wyniki ponad dwa razy wyższy niż szacunki firmy badawczej SuperData Research, o których pisaliśmy jakiś czas temu tutaj. Z keynote dowiedzieliśmy się również, że użytkownicy obejrzeli ponad 10 milionów godzin wideo w formacie 360-stopni w wirtualnej rzeczywistości. Urządzenie oficjalnie zadebiutowało w grudniu 2015 roku jako owoc współpracy południowokoreańskiej firmy z twórcami gogli Oculus Rift.

Podana podczas keynote liczba gogli, które są w użyciu nie oznacza, że taka akurat liczba egzemplarzy została sprzedana. Nie wiadomo w jaki sposób przeprowadzone zostało takie badanie, ale możemy przypuszczać, że chodzi o urządzenia, które zostały uruchomione przynajmniej raz ciągu ostatniego miesiąca. W maju ubiegłego roku Oculus VR informowała o mierzonym w ten sposób wyniku wynoszącym wówczas 1 milion aktywnych użytkowników. Wtedy dowiedzieliśmy się także, że średni dzienny czas użytkowania Gear VR wynosił 25 minut.

Jak się okazuje największą popularnością wcale nie cieszyły się gry. 80% właścicieli gogli czerpało przyjemność z oglądania różnego rodzaju 360-stopniowych filmów. Za potwierdzenie tego trendu może świadczyć ranking Top 10, w którym 7 pozycji zajmowały tytuły oparte na sferycznym wideo. Nie wiadomo jak od tego czasu zmieniły się te wyniki.

Przemówienie Baxtera jedynie w niewielkim stopniu dotyczyło wirtualnej rzeczywistości. Większość jego wystąpienia poświęcone zostało takim zagadnieniom jak Internet rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji oraz innym produktom Samsunga. Nie dowiedzieliśmy się za to nic na temat ujawnionych w grudniu dwóch nowych headsetów projektowanych przez firmę, z których jeden ma być czymś rodzaju okularów rozszerzonej rzeczywistości podobnych do Microsoft Hololens (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).