Jedno z najbardziej przereklamowanych doświadczeń VR wkrótce otrzyma wsparcie dla gogli Oculus Rift. Twórcy wirtualnej wycieczki na Mount Everest zapowiedzieli także nową zawartość, która być może chociaż częściowo wynagrodzi rozczarowanie dotychczasowych nabywców aplikacji.

Everest VR jest doświadczeniem symulującym prawdziwą wyprawę wysokogórską, zrealizowanym przez islandzkie studio Solfar i wydanym w połowie zeszłego roku ze wsparciem dla gogli HTC Vive. Wspinaczkę rozpoczniemy od przygotowań w obozie, by nieco później wyruszyć drogą przez lodospad Khumbu na sam szczyt Mount Everest.

Doświadczenie podzielone zostało na kilka części, jednak aby ukończyć wszystkie etapy przewidziane w podstawowym trybie potrzebować będziemy nie więcej niż pół godziny (zdobycie szczytu w rzeczywistości zajmuje około 7 dni, nie licząc okresu klimatyzacji).

Aplikacja nie została zbyt dobrze przyjęta przez społeczność Steam więc jej twórcy postanowili ją jakiś czas temu zaktualizować wprowadzając nowe możliwości, a także obniżyli cenę oraz wypuścili nowy trailer w stylu „Mixed Reality”, na którym możemy zobaczyć gracza wklejonego i zsynchronizowanego z obrazem z rozgrywki.

Wspomniane działania nie zmieniły w zasadzie nic w odbiorze doświadczenia (liczba pozytywnych recenzji utrzymała się na poziomie 41%), ale producenci Everest VR nie poddają się. Właśnie zapowiedzieli, że aplikacja w niedługim czasie otrzyma wsparcie gogli Oculus Rift, które dotychczas nie było możliwe z uwagi na brak kontrolerów ruchowych wymaganych do jej obsługi. Ponadto ich dzieło otrzyma również nową zawartość.

W związku z tym, ze głównym zarzutem stawianym Everest VR jest krótki czas wymagany na ukończenie doświadczenia, twórcy aplikacji przygotowali nowy tryb (God Mode), który po ukończeniu trybu podstawowego pozwoli na podziwianie ośmiotysięcznika z góry, a podziwiać akurat jest co, ponieważ islandzkie studio zadbało przede wszystkim o oprawę graficzną VR-owej wycieczki. Do tego celu wykorzystano ponad 300 tysięcy wysokiej rozdzielczości zdjęć wykonanych w technice fotogrametrii. Jest to technologia polegająca na skanowaniu otoczenia, szeroko wykorzystana chociażby w naszej rodzimej produkcji Chernobyl VR Project.

Oprócz nowego trybu otrzymamy także nową trasę wzorowaną na historycznym pierwszym zdobyciu szczytu Mount Everest w 1953 roku, którego dokonał nowozelandzki himalaista Edmund Hillary oraz nepalski Szerpa – Tenzing Norgay. Użytkownicy gogli HTC Vive, którzy posiadają już aplikację w swojej bibliotece gier otrzymają nową zawartość wraz z bezpłatną aktualizacją.

Obecnie Everest VR sprzedawany jest na Steamie w cenie 19,99€. Więcej na temat wirtualnej wycieczki na Mount Everest pisaliśmy w tym miejscu.