Mozilla właśnie opublikowała otwartą bibliotekę A-Frame umożliwiającą łatwe tworzenie doświadczeń wirtualnej rzeczywistości, możliwych do uruchomienia bezpośrednio z przeglądarki internetowej.

A-Frame zaprojektowano z myślą o web deweloperach, którzy chcieliby w prosty, niewymagający znajomości WebGL sposób, zaimplementować doświadczenie VR na stronie internetowej. Mozilla opublikowała również szczegółowy przewodnik oraz FAQ dla osób zainteresowanych tworzeniem tego typu przeglądarkowych aplikacji. Zestaw narzędzi zawiera bazę szablonów, modeli, animacji, kursorów i innych elementów, które powinny ułatwić twórcom stron projektowanie interaktywnych doświadczeń na gogle VR.

Biblioteki A-Frame na dzień dzisiejszy współpracują z goglami Oculus Rift DK2 oraz mobilnymi headsetami typu Cardboard, działającymi na systemach Android i iOS. W przyszłości planowane jest wsparcie dla kolejnych zestawów VR.

Przykładowe aplikacje można obejrzeć na stronie MozVR o ile posiadacie Oculus Rift w wersji DK2 oraz eksperymentalną wersję przeglądarki Mozilla Firefox Nightly wraz z wtyczką WebVR.

Mozilla Firefox VR

Projekt MozVR.com, jest pierwszym krokiem Mozilli w kierunku integracji z okularami wirtualnej rzeczywistości. Twórcy określają ją jako „stronę VR o stronie VR”, na której zgromadzone zostały przykłady zastosowań WebVR w praktyce.

Głównym celem projektu jest opracowanie standardu renderowania wirtualnej rzeczywistości, tak aby twórcy stron www nie musieli przejmować się szczegółami specyfikacji urządzeń. Docelowo będzie to zadanie przeglądarki, która wykorzysta biblioteki programistyczne dla danego urządzenia.