Czerwiec okazał się kolejnym miesiącem, który przyniósł wiele nowego w dziedzinie szeroko pojętej technologii 360-stopniowych filmów. Adobe Premiere Pro – jedna z najpopularniejszych aplikacji umożliwiających edycję plików wideo – wzbogaciła się o zestaw narzędzi umożliwiający pracę z tego typu formatami. Z kolei w naszym kraju odbył się największy w Europie pokaz światowej kinematografii 360º VR, pod patronatem uznanej amerykańskiej instytucji Kaleidoscope VR zajmującej się promocją Virtual Reality jako medium sztuki i filmu. Sporo interesujących sferycznych nowości nie ominęło również YouTube.

Zapraszamy na comiesięczne podsumowanie wybranych przez nas najciekawszych filmów 360º, które pojawiły się w popularnym serwisie.


UWAGA: Wszystkie poniższe materiały można oglądać za pomocą smartfona i aplikacji YouTube dla mobilnych gogli typu Cardboard (Android i iOS). W przypadku konsumenckich wersji gogli Oculus Rift i HTC Vive warunkiem jest posiadanie płatnego oprogramowania. Usługę taką oferuje aplikacja Virtual Desktop, która posiada opcję streamingu filmów 360º z YouTube na Oculusa oraz możliwość zapisania ich na dysk (lepsza jakość). Oprogramowanie dostępne jest na platformie Steam w cenie 14,99€.

Przejażdżka Cadillakiem po Barcelonie

Polska firma VR VISIO zrealizowała w ostatnim czasie interesującą kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku Chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Film co prawda od jakiegoś czasu jest już dostępny na YouTube jednak ostatnio dowiedzieliśmy się trochę więcej na temat jego produkcji. Zainteresowanych odsyłamy tutaj.

Nowości VR Premium

Inna polska ekipa, wrocławskie VR Premium opublikowała dwa warte uwagi materiały sferyczne. Podczas pierwszego, który został zarejestrowany w trakcie Forum Brandingu, możemy zwiedzić wnętrza stadionu warszawskiej Legii.

Drugi przedstawia multimedialne widowisko Flow, które odbyło się w ramach ESK 2016 we Wrocławiu.

Euro 2016

Islandzcy fani świętują „nieoczekiwane” zwycięstwo nad Anglią.

Reklama z cyklu „Orange Sponsors You”.

Stade de France od środka.

Reklama Lufthansy na tegoroczne Euro.

Podróże

Wakacje na Rodos by TheGeekWork

W taki sposób promuje się miasto Dubaj. Najpopularniejszy film 360º w czerwcu – prawie 5 milionów wyświetleń.

Także bardzo popularny w tym miesiącu film sferyczny, tym razem przedstawiający uroki Australii.

Intel zaprasza do Sydney

Tokio, Japonia – jedno z największych przejść dla pieszych na świecie. Gdy zapala się zielone światło, średnio 2,5 tysiąca osób pojawia się na pasach.

Brytyjski podróżnik Louis Cole opublikował kolejny sferyczny materiał. Tym razem odwiedza starożytną chińską świątynie w Szanghaju.

Wycieczka do wnętrza aktywnego wulkanu.

Discovery VR

Popularna stacja TV przygotowała w tym miesiącu m.in. produkcję pt. „Isle of Jaws”, dzięki której możemy zanurkować w klatce i spotkać się z rekinem.

Jeżeli mało Wam rekinów poniżej kolejny sferyczny materiał od Discovery.

The Legend of Tarzan

Produkcje mające na celu promocję wchodzącego do kin filmu Tarzan: Legenda.

Lot w kombinezonie Wingsuit

Rozbrajanie bomby…

… z perspektywy pierwszej osoby.

Rocket League w prawdziwym świecie

Rosyjska reklama Coca-Coli

Dog’s 360° Golf GTI Dream

Pomysłowa reklama Volkswagena.

Cleveland Cavaliers mistrzami NBA

Parada zwycięzców.

IBM Research Microelectronics lab

Wizyta w laboratorium badawczym IBM.

Zobacz także: Najciekawsze filmy 360º – maj 2016