Według ankiety przeprowadzonej wśród producentów gier komputerowych HTC Vive jest najczęściej wybieraną platformą VR dla nowo powstających produkcji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem cieszą się gogle Oculus Rift.

Udostępniono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród deweloperów, którzy zapowiedzieli udział w Game Developers Conference 2017, czyli największej na świecie konferencji przeznaczonej dla twórców gier komputerowych. Dzięki temu poznaliśmy ich preferencje odnośnie różnego rodzaju platform wirtualnej rzeczywistości.

Tegorocznym liderem zostały gogle HTC Vive, które posiadać będą wsparcie 24% wszystkich tytułów projektowanych przez uczestników zbliżającego się konwentu. Minimalnie gorzej wypadł Oculus Rift uzyskując wynik na poziomie 23%. Na kolejnych miejscach znalazły się konsolowe gogle PlayStation VR oraz najpopularniejszy mobilny headset – Samsung Gear VR. Obie platformy uzyskały 13% wskazań. Jedynie 8% deweloperów zadeklarowało prace nad grami dla mobilnych gogli Cardboard i Daydream.

W zestawieniu znalazły się także okulary rozszerzonej rzeczywistości Microsoft HoloLens, które cieszą się zainteresowaniem 6% ankietowanych. W uzupełnieniu wyników należy dodać, iż 61% uczestników GDC 2017 nie pracuje w tym momencie nad żadną grą dedykowaną urządzeniom wirtualnej bądź rozszerzonej rzeczywistości.

Wyniki przedstawiają się nieco lepiej niż w roku ubiegłym, ale przede wszystkim zmienił się lider. W roku 2016 największym zainteresowaniem cieszyły się gogle Oculus Rift, na które VR-owe gry tworzyło 19% ankietowanych, podczas gdy pozostałe headsety nie przekroczyły granicy 10%.

W tym roku dodatkowo zapytano o platformę na jaką tworzona będzie kolejna gra (można było wybrać tylko jedną) i tu wyniki przedstawiają się już całkiem inaczej, bowiem aż 33% deweloperów wskazało HTC Vive, podczas gdy Oculus Rift wybrało jedynie 24%. Na kolejnych miejscach znalazły się gogle PlayStation VR (15%), Samsung Gear VR (9%), Google Daydream (9%), Microsoft HoloLens (5%) oraz Google Cardboard (4%).

HTC Vive zdobyło również pierwsze miejsce w ankiecie na temat gogli, którymi deweloperzy są najbardziej zainteresowani (można było wybrać kilka). Urządzenie należące do ekosystemu SteamVR wskazało 45% ankietowanych. Drugie miejsce przypadło goglom Oculus Rift (30%), a trzecie Sony PlayStation VR (29%). Sporym zainteresowaniem cieszą się także okulary Microsoft HoloLens (24%) oraz Google Daydream (17%). Dalsze miejsca zajęły gogle Samsung Gear VR (13%) oraz Google Cardboard (8%).

Tegoroczna edycja Game Developers Conference odbędzie się w San Francisco w dniach od 27 lutego do 3 marca.

  • Bahus

    Dobrze że Steam zapewnia wsparcie dla Oculusa inaczej tylko Vive miałby rację bytu.