Gabe Newell, szef firmy Valve, wziął udział w konferencji prasowej, na której odpowiadał na tematy związane z wirtualną rzeczywistością. Dowiedzieliśmy się m.in. iż jego firma pracuje równocześnie nad trzema dużymi grami VR, które nie będą eksperymentami. Newell uważa również, że w 2018 roku zobaczymy pierwsze bezprzewodowe gogle VR współpracujące z PC.

Szef Valve, Gabe Newell, potwierdził w rozmowie z serwisem Eurogamer, że jego firma pracuje nad trzema grami wirtualnej rzeczywistości. Dowiedzieliśmy się także, iż produkcje te powstają na autorskim silniku Source 2 oraz na Unity. Niestety nie poznaliśmy więcej szczegółów, ale przynajmniej wiemy, że nie będą to eksperymenty w stylu The Lab, tylko pełnoprawne gry.

Dotychczas Valve może pochwalić się najwyżej ocenianą produkcją przeznaczoną na gogle HTC Vive znajdującą się na Steamie. Wspomniane wyżej doświadczenie The Lab to zestaw mini-gier, których akcja toczy się w świecie Aperture Science, fikcyjnym ośrodku naukowym znanym z popularnych gier Portal i Portal 2. Jest to jednak niewielka produkcja, a miłośnicy wirtualnej rzeczywistości coraz częściej narzekają na brak dużych tytułów. Współproducenci gogli HTC Vive chcieli by zmienić ten trend.

Przy okazji Newell potwierdził prace nad VR-owym sprzętem, który rozwijany jest równocześnie. Według szefa Valve to sytuacja podobna do tej, z którą na co dzień do czynienia ma dyrektor Nintendo – Shigeru Miyamoto. Współpraca w tych dwóch obszarach ma pozwolić na zbudowanie ostatecznego doświadczenia na znacznie wyższym poziomie.

Podczas ubiegłorocznej konferencji Steam Dev Days firma Valve ujawniła prototyp własnego kontrolera VR. Urządzenie charakteryzuje się przede wszystkim tym, że… nie musimy go trzymać. Wystarczy jedynie przymocować na nadgarstku oraz części dłoni nad palcami, aby rozpocząć pracę. Kontroler potrafi określić to czy nasza dłoń jest zaciśnięta czy wyprostowana, a także stany pośrednie, dlatego też pozwoli na odwzorowanie rzucania cyfrowymi obiektami w wirtualnej rzeczywistości. Wszystko wskazuje, że przynajmniej jedna z zapowiedzianych gier współpracować będzie z rozwijanym obecnie kontrolerem.

@ Shawn Whiting (Twitter)

Newell odpowiadał również na pytania serwisu Gamasutra, w których ujawnił co sądzi na temat najbliższej przyszłości technologii VR. Według niego już w 2018 roku PC-owe gogle wirtualnej rzeczywistości staną się bezprzewodowe, natomiast już w tym roku staną się w pełni funkcjonalnym dodatkiem. Gabe uważa, że to co dziś nazywamy systemem „room-scale” z czasem zacznie funkcjonować jako „house-scale”.

Zgodnie z zapowiedziami już w tym 2017 roku na rynku konsumenckim zadebiutują różnego rodzaju przystawki firm niezależnych, takie jak TPCAST lub KwikVR, dzięki którym gogle HTC Vive oraz Oculus Rift uzyskają możliwość łączności bezprzewodowej z komputerem. Niewykluczone, że np. TPCAST stanie się w przyszłości integralną częścią gogli HTC Vive.