Strauss Zelnick, prezes studia Take-Two Interactive odpowiedzialnego za wydanie gry GTA V, ujawnił ostatnio swoje plany wobec wirtualnej rzeczywistości. Według niego jest to technologia przeznaczona w tej chwili zaledwie dla niewielkiej garstki graczy i dopóki się to nie zmieni jego firma zamierza jedynie obserwować rozwój branży Virtual Reality.

Wydawca popularnej serii gier z cyklu Grand Theft Auto nie czuje potrzeby bycia pionierem na rynku gier VR. Zamiast tego firma będzie bacznie obserwować rozwój technologii VR i dołączy do niego, gdy tylko pojawi się odpowiednio duża baza użytkowników i stanie się to opłacalne.

„To jest teraz zbyt drogie. Nie ma rynku dla urządzeń rozrywkowych za 2000 dolarów, które wymaga przeznaczenia na jego potrzeby całego pokoju. Nie wiem, co ludzie o tym myślą. Może niektórzy z tutaj zebranych mają cały pokój do przeznaczenia na rozrywkę, ale w prawdziwym świecie? To nie jest coś co mamy w Ameryce.” – powiedział Zelnick podczas niedawnej konferencji Cowen and Company Technology, Media & Telecom.

Szef Take-Two wyjaśnił, iż nie jest sceptyczny wobec technologii VR, jednak uważa, że początkowe rozwiązania będą stwarzać pewne przeszkody i ograniczenia, które uniemożliwią jej szybką adaptację.

Wygląda więc na to, że nie ma co liczyć w najbliższym czasie na GTA VR. Na szczęście jest jeszcze społeczność graczy. Miłośnikom wirtualnej rzeczywistości, którzy chcieliby wirtualnie pozwiedzać Los Santos pozostaje zaopatrzenie się w odpowiednie oprogramowanie i modyfikacje umożliwiające uruchomienie gry w trybie Virtual Reality. Jest to wykonalne i przynosi całkiem niezłe efekty.

Nie wszyscy duzi wydawcy gier podzielają zdanie Zelnicka. W produkcje tytułów na gogle VR zaangażowały się już m.in. takie marki jak Crytek (The Climb oraz Robinson: The Journey) Ubisoft (Eagle Flight oraz Trackmania Turbo), Capcom (horror Kitchen), Square Enix (Hitman: GO), Polyphony Digital (Gran Turismo Sport), CCP Games (EVE: Valkyrie), Evolution Studios (DriveClub), Slightly Mad Studios (Project CARS), Codemasters (DiRT Rally), Mojang AB & Microsoft (Minecraft VR) czy producenci popularnego MMORPG – ARK Survival Evolved. O pracach nad grą VR słyszeliśmy niedawno także od twórców słynnej serii God of War (SCE Santa Monica Studio).

Z kolei ze sporą ostrożnością przygląda się rozwojowi technologii VR polskie studio CD Project RED. Twórcy Wiedźmina wydają się wyrażać podobną opinię na temat wirtualnej rzeczywistości co Strauss Zelnick (więcej na ten temat).