Firma SuperData opublikowała najnowsze szacunkowe wyniki sprzedaży najpopularniejszych gogli wirtualnej rzeczywistości za pierwszy kwartał tego roku.

Według najnowszego raportu firmy analitycznej SuperData mobilne gogle Samsung Gear VR zgodnie z przypuszczeniami utrzymały pozycję lidera w kategorii sprzedaży. W pierwszym kwartale tego roku urządzenie rozeszło się w liczbie 782 tysięcy egzemplarzy. Warto zaznaczyć, że sprzedaż nie obejmuje jeszcze tegorocznego modelu headsetu, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu wraz z nowym kontrolerem ruchu.

Drugie miejsce, co również nie jest zaskoczeniem, przypadło PlayStation VR. Konsolowe gogle mogą pochwalić się wynikiem na poziomie 375 tysięcy. Headset firmy Sony jest w nieco innym położeniu niż pozostałe urządzenia, które znajdziemy w tym zestawieniu, bowiem wciąż występują problemy z zakupem PSVR. Przedstawiciel Sony w niedawnym wywiadzie dla serwisu MCV ujawnił, iż jego firma planuje zwiększyć produkcję PlayStation VR. Według jedynych oficjalnych wyników opublikowanych przez Sony, od czasu zeszłorocznej premiery (13 październik) do 19 lutego 2017 roku sprzedano 915 tysięcy egzemplarzy headsetu.

Na samym końcu zestawienia znajdują się dwie „najpotężniejsze” na obecną chwilę VR-owe platformy – Oculus Rift i HTC Vive. W tej rywalizacji wciąż wygrywa ta druga, nawet pomimo znacznej obniżki zestawu Oculus Rift + Oculus Touch, która weszła w życie z początkiem marca. Urządzenie sprzedało się w liczbie 64 tysięcy sztuk, podczas gdy HTC Vive może pochwalić się wynikiem 95 tysięcy egzemplarzy.

W zestawieniu uwzględniono również dopiero raczkującą mobilną platformę Google Daydream, która mimo wszystko może się pochwalić wynikiem lepszym niż Oculus i HTC łącznie. Przez pierwszy kwartał kompatybilne z nią headsety (Daydream View) sprzedały się w liczbie 170 tysięcy egzemplarzy.

SuperData opublikowała także szacunkowe przewidywania na koniec 2017 roku. Wyglądają one następująco:

  • Samsung Gear VR – 6,7 miliona
  • Google Daydream – 3,5 miliona
  • Playstation VR – 2,6 miliona
  • HTC Vive – 553 tysiące
  • Oculus Rift – 346 tysięcy

Nie należy jednak brać tych wyników za pewnik. Nowojorska firma opiera swoje prognozy na podstawie danych uzyskanych od dystrybutorów sprzętu, wywiadów z przedstawicielami producentów, różnego rodzaju ankietach przeprowadzanych wśród konsumentów oraz źródeł własnych. Żaden z producentów omawianych gogli nie potwierdził tych danych.

  • Marx

    Jak na Gear VR obejrzec materialy 3D z Youtube w dobrej jakosci? Uzywanie poprzez Samsungowa przegladarke niestety dramatycznie pogarsza jakosc, a Samsung nie ma w swoim sklepie aplikacji Youtube

    • dajmieto

      Jedyne co mi przychodzi na myśl to zrootować smartfona i używać Geara jako Cardboarda. Ale może jest jakiś inny sposób.

      • Gosc

        Są opcje bez roota. Wpisz.w Google Cardboard app on gear vr.