Nvidia udostępniła kompatybilną z goglami HTC Vive bezpłatną grę VR Funhouse, której zadaniem jest prezentacja nowych możliwości technologii symulującej fizykę w grach.

VR Funhouse to swego rodzaju doświadczenie VR demonstrujące możliwości silnika fizyki Nvidia PhysX, a także innych rozwiązań Nvidii takich jak HairWorks, Flow, FleX i Destruction.

Gra jest w gruncie rzeczy sandboxem, wirtualną piaskownicą, w której postrzelamy z łuku lub pistoletu na farbę czy poprzecinamy mieczem balony, a także wykonamy kilka innych działań, które mają pokazać jak bardzo realistyczna może być interakcja z różnego rodzaju przedmiotami w wirtualnej rzeczywistości. Wszystko to wykonamy w środowisku przypominającym amerykańskie wesołe miasteczko, a każdy jego element będzie zachowywał się zgodnie z prawami fizyki.

VR Funhouse dostępne jest do pobrania bezpłatnie na platformie Steam, jednakże aby je uruchomić musimy posiadać gogle HTC Vive oraz jedną z trzech nowych kart graficznych Nvidii z serii GeForce – GTX 1060, GTX 1070 oraz GeForce GTX 1080 lub GeForce GTX 980Ti.

Jakiś czas temu ‚VR Funhouse’ miał okazję przetestować Adam Savage, znany w naszym kraju jako jeden z prowadzących telewizyjny program popularnonaukowy „Pogromcy mitów”. Jak zauważył, technologia Nvidii jest na tyle dopracowana, że silnik fizyki jest w stanie określić różnicę nawet pomiędzy płaską częścią miecza a jego ostrzem. Doskonale to widać na przykładzie przebijania balona.

Nvidia udostępniła także nową wersję sterowników, która wprowadza narzędzie Ansel przeznaczone do robienia tzw. screenshotów, czyli obrazków z gier. Nas oprogramowanie interesuje z powodu możliwości jakie otrzymają użytkownicy gogli VR. Ansel potrafi przechwytywać 360-stopniowe panoramy z gier w technologii 3D, dzięki czemu z powodzeniem obejrzymy je w wirtualnej rzeczywistości. Narzędzie wykorzystamy również w tradycyjnych tytułach. Jak zapewniają jego twórcy świetnie się sprawdzi przy precyzyjnym kadrowaniu i zarejestruje obraz w rozdzielczości nawet do 8 gigapikseli.

API Nvidii będzie musiało jednak zostać wcześniej zaimplementowane przez producentów danej gry. Na razie Ansel pozwala na współpracę jedynie z Mirror’s Edge Catalyst, jednak zapowiedziano już kolejne tytuły, m.in. Wiedźmin 3: Dziki Gon, Tom Clancy’s The Division oraz No Man’s Sky.