Kilka dni temu firma Nvidia zorganizowała specjalne wydarzenie podczas, którego zaprezentowała nową linię flagowych kart graficznych z serii Geforce, mających zrewolucjonizować granie w wirtualnej rzeczywistości oraz kilka VR-owych rozwiązań software’owych. Jedną z nich jest aktualizacja oprogramowania NVIDIA VRWorks przeznaczonego dla twórców gier na gogle Virtual Reality, które zostało wzbogacone o moduł Audio odpowiedzialny za generowanie przestrzennego dźwięku bazującego na fizyce obiektów.

VRWorks to zestaw narzędzi (znanych wcześniej pod nazwą GameWorks VR) skierowanych do deweloperów projektujących różnego rodzaju wirtualne środowiska dla gogli Virtual Reality. Teraz dołączy do niego został moduł VRWorks Audio, który przedstawiany jest jako silnik akustyczny bazujący na fizyce. Umożliwi on generowanie w czasie rzeczywistym dźwięku uwzględniającego odbicia fal od znajdujących się w pobliżu obiektów. Jak to wygląda w praktyce możecie usłyszeć poniżej.

Działania Nvidii mają na celu umożliwienie graczowi osiągnięcia jeszcze większego stopnia immersji, czyli zanurzenia w wirtualnym świecie.

Nowe efekty dźwiękowe można będzie sprawdzić w aplikacji VR Funhouse. Jest to swego rodzaju doświadczenie VR demonstrujące możliwości silnika fizyki Nvidia PhysX wykorzystującego nową architekturę o nazwie Pascal. Na jej bazie produkowane będą dwie nowe karty graficzne Nvidii z serii GeForce – GTX 1070 oraz GTX 1080. Więcej na ich temat pisaliśmy w tym miejscu.