Użytkownicy gogli VR, którzy posiadają komputery wyposażone w karty graficzne Nvidii już wkrótce powinni odczuć zwiększenie wydajności w grach VR.

Firma NVIDIA wraz z producentami silnika Unity ogłosiła współpracę w celu implementacji narzędzi VRWorks w popularnym oprogramowaniu wykorzystywanym przez twórców gier. Dla programistów oznacza to szybszą i łatwiejszą integrację dedykowanych wirtualnej rzeczywistości rozwiązań. Dla użytkowników gogli takich jak Oculus Rift czy HTC Vive poprawę wydajności aplikacji VR uruchamianych na komputerach wyposażonych w układy graficzne Nvidii.

VRWorks to zestaw narzędzi skierowany do deweloperów projektujących różnego rodzaju wirtualne środowiska dla gogli VR. SDK opiera się m.in. na technologii NVIDIA Multi-Resolution Shading (MRS), której działanie polega na ograniczeniu renderowania tych obszarów i obiektów 3D, które w danym momencie nie są widoczne dla użytkownika gogli VR. Testy przeprowadzone przez Nvidię wykazały, że MRS może skrócić czas renderowania obrazu aż o 30% bez dostrzegalnego przez użytkownika gogli VR pogorszenia efektów graficznych. Niektórzy testerzy zaczęli zauważać różnicę dopiero przy skróceniu czasu do 50%. Wszystko tak naprawdę zależy od deweloperów i tego na jaki kompromis są w stanie się zgodzić.

Nvidia Geforce GTX

Ponadto SDK wprowadza obsługę technologii Lens Matched Shading, Single Pass Stereo, a także VR SLI, czyli rozwiązania pozwalającego na łączenie pracy dwóch lub większej ilości kart graficznych celem szybszego renderowania obrazu.

Deweloperzy zainteresowani dostępem do wczesnej wersji SDK mogą zgłaszać swój akces w tym miejscu. VRWorks dostępny jest już także w konkurencyjnym silniku Unreal Engine 4.