Podczas konferencji SIGGRAPH 2016 firma Nvidia zapowiedziała nowe narzędzia dla deweloperów – VRWorks 360 Video SDK. Oprogramowanie pozwoli na nagrywanie, zszywanie i strumieniowanie sferycznych filmów VR w czasie rzeczywistym.

Powszechnie wiadomo, że rejestrowanie i zszywanie 360-stopniowego wideo jest czasochłonne i wymagające obliczeniowo. Największy na świecie producent układów graficznych już wkrótce zaoferuje branży Virtual Reality rozwiązania, które wykorzystają moc procesorów graficznych w celu przyspieszenia procesu montażu i edycji filmów 360º. Według Nvidii współpracujące z najnowszą kartą graficzną z serii Quadro narzędzia VRWorks 360 Video SDK pozwolą na pracę nawet z 32 kamerami jednocześnie w czasie rzeczywistym.

System prezentowany jest właśnie w kalifornijskim Anaheim podczas SIGGRAPH 2016 – największej na świecie konferencji poświęconej zagadnieniom grafiki komputerowej. Nvidia zabrała ze sobą kamerę 360º 4K, przy pomocy której demonstruje działanie narzędzi zszywających obraz w czasie rzeczywistym.

Firma zaprezentowała także dwie nowe karty graficzne z profesjonalnej linii Quadro. Jedną z nich jest oparta na najnowszej architekturze Pascal karta Quadro P6000, którą dedykowano branży VR. Jej cena kształtować się ma w okolicy 4000 dolarów.

Quadro P6000 wyposażone zostało w bazujący na architekturze Pascal układ graficzny z 3840 rdzeniami CUDA o mocy 12 TFLOPS, a także 24 GB pamięci GDDR5X. Karta pobiera moc na poziomie 250 W. Z kolei Quadro P5000 posiadać będzie 16 GB RAM i 2560 rdzeni CUDA.