W związku ze zbliżającą się premierą kontrolerów ruchowych Oculus Touch dla gogli Oculus Rift producent w/w urządzeń ujawnił kilka szczegółów na temat nowych możliwości, o które wkrótce wzbogacą się użytkownicy VR-owej platformy Oculusa.

Wielkimi krokami zbliża się premiera kontrolerów ruchowych Oculus Touch dla Rifta. Już 6 grudnia osoby, które złożyły zamówienia przedpremierowe, zobaczą swoje dłonie w wirtualnej rzeczywistości. W związku z tym ich producenci ujawnili kilka nowych szczegółów związanych z debiutem urządzenia.

Nowością jest tzw. „doświadczenie pierwszego kontaktu” przygotowane z myślą o wprowadzeniu nowych użytkowników do świata Oculus Touch. Ponadto dowiedzieliśmy się trochę więcej na temat Oculusowego systemu awatarów.

Oculus Avatars

Oculus Avatars to nowa funkcja VR-owej platformy, która pozwoli nam zaprojektować swoją wirtualną tożsamość, tak abyśmy mogli być rozpoznawalni w cyfrowych światach. Dotychczas w różnego rodzaju grach i doświadczeniach VR wygląd naszej postaci zależał od inwencji twórczej producentów oprogramowania.

Teraz ma się to zmienić, bowiem własne awatary skonfigurujemy już na poziomie Oculus Home i będziemy mogli posługiwać się nimi wszędzie, o ile oczywiście zostaną zaimplementowane przez deweloperów danej aplikacji (otrzymają oni w dniu premiery kontrolerów ruchowych dostęp do Oculus Avatars SDK). Wiele tytułów (m.in. Sports Bar VR and Kingspray) otrzyma wsparcie awatarów już w dniu premiery Oculus Touch.

Wyboru cech naszego awatara będziemy dokonywać w specjalnym edytorze. Zmienimy w nim wygląd włosów, kształt twarzy, teksturę skóry, ubrania oraz założymy akcesoria takie jak np. okulary przeciwsłoneczne. Twórcy systemu Oculus Avatars zapowiadają, że przy pomocy edytora będziemy w stanie zaprojektować ponad miliard unikalnych postaci. Dlatego też bez problemu stworzymy swój własny styl, dzięki któremu nasi przyjaciele będą w stanie nas rozpoznać.

Oczywiście system będzie kompatybilny z kontrolerami Oculus Touch, co oznacza, że w wirtualnej rzeczywistości ujrzymy także ruchy i gesty dłoni innych użytkowników aplikacji. Niemniej jednak z jego zalet skorzystają również użytkownicy gamepada dołączanego do każdego egzemplarza gogli, ponieważ ma być to system uniwersalny, który pojawi się z czasem także na mobilnej platformie Samsung Gear VR współprodukowanej przez Oculusa.

Oculus First Contact

Każdy kto po raz pierwszy podłączy nowe kontrolery będzie mógł wypróbować Touche w VR-owym doświadczeniu pierwszego kontaktu – Oculus First Contact. Aplikacja wprowadzi nas w tajniki obsługi urządzenia będąc swego rodzaju przewodnikiem. Doświadczenie przeniesie nad do pokoju inspirowanego klimatami sci-fi lat 80-tych, w którym wejdziemy w interakcję z robotem. Pokaże nam on kilka sztuczek, które wykonamy dzięki kontrolerom przenoszącym nasze dłonie do wirtualnej rzeczywistości.

Naturalnie w trakcie doświadczenia będziemy mogli wchodzić w interakcje z różnego rodzaju przedmiotami, m.in. z robotem, którego najpierw będziemy musieli włączyć. Poda nam on dyskietki, przy pomocy której wydrukujemy na holograficznej drukarce 3D np. trekotkę, mini-rakietę. broń albo… holograficzne motyle. Usiądą one na naszym palcu, o ile wykonamy odpowiedni gest. W praktyce wyglądać będzie to mniej więcej tak:

First Contact będzie aplikacją bezpłatną i dołączy do zestawu mini gier sportowych VR Sports Challenge, gry studia Insomniac (twórcy m.in. serii Ratchet & Clank oraz Edge of Nowhere VR) pt. The Unspoken oraz westernowej strzelanki Dead and Buried, które także otrzymamy za darmo.

Ponadto w zestawie z kontrolerami oprócz wspomnianych gier wszyscy nabywcy Touch’y otrzymają aplikację rzeźbiarską Oculus Medium oraz demonstracyjną strzelankę produkowaną przez twórców silnika Unreal Engine 4 – Robo Recall.

Oculus First Contact podobnie jak Oculus Avatars zadebiutuje 6 grudnia, czyli w dniu premiery kontrolerów Oculus Touch.