Najnowsze wydanie aplikacji sklepowej gogli Oculus Rift wprowadza trzy nowe przydatne dla użytkowników funkcjonalności – automatyczne aktualizacje, ograniczenie przepustowości łącza internetowego oraz możliwość oceniania gier w Oculus Store.

Oficjalna aplikacja dla gogli Oculus Rift doczekała się kolejnej aktualizacji. Oculus Home w wersji 1.6 wyposażony został w oczekiwaną przez użytkowników headsetu funkcję automatycznych aktualizacji. Dotychczas konieczne było samodzielne zatwierdzenie konkretnego „update’a”. Wprowadzono także możliwość ustawienia limitu wykorzystania łącza internetowego, dzięki czemu procedura instalacji gier i aplikacji VR dostępnych w sklepie nie będzie blokowała naszych innych aktywności w internecie.

Inną z nowości jest możliwość wystawiania ocen wszystkim tytułom dostępnym w Oculus Store. Ocenianie i przeglądanie ocen użytkowników dostępne jest obecnie wyłącznie w trybie VR.

Oculus VR nie zamierza poprzestać upodabniać swojego cyfrowego sklepu do platformy Steam. W niedługim czasie powinniśmy otrzymać możliwość oznaczania gier, które nie zostały jeszcze wydane. W rezultacie podczas premiery gry otrzymamy stosowną notyfikację.

Choć nie jest to oficjalnie potwierdzone, wprowadzono także możliwość podłączenia aż czterech czujników ruchu jednocześnie. Opcja ta jest związana ze zbliżającą się premierą kontrolerów ruchowych Oculus Touch, które umożliwią rozgrywkę na Oculusie w trybie „room-scale”. Już dwa czujniki powinny wystarczyć abyśmy mogli prowadzić rozgrywkę na przestrzeni określonego obszaru pokoju.