Pojawiła się nowa aktualizacja Oculus runtime, czyli oprogramowania na którym opierają swoje działanie gogle Oculus Rift. Jedną z nowości wersji 1.10 jest tzw. system „opiekuna”, który stanie się koniecznością wraz debiutem kontrolerów ruchowych Oculus Touch.

Już od jakiegoś czasu wiadomo, iż pojawienie się na rynku kontrolerów Oculus Touch wprowadzi na Oculusową platformę system „Room-scale”, czyli możliwość doświadczania wirtualnej rzeczywistości w trybie pokoju. Jednak funkcja ta wymagać będzie od użytkowników gogli odpowiedniego wolnego obszaru pokoju, po którym będzie mógł się poruszać bez obawy o wpadnięcie na ścianę lub meble. Aktualizacja Oculus runtime w wersji 1.10 ma właśnie temu zaradzić.

Oculus przygotował system „opiekuna”, który poinformuje gracza o przekroczeniu wyznaczonego obszaru. Będzie to rozwiązanie podobne do tego, które zaimplementowali już jakiś czas temu producenci gogli HTC Vive (SteamVR). W odpowiednim momencie oprogramowanie wyświetla w wirtualnym środowisku holograficzną ścianę, przekraczając którą tracimy „gwarancję bezkolizyjności”.

SteamVR Lighthouse

Ponadto trwa proces rozbudowy funkcjonalności oficjalnego sklepu z grami i aplikacjami dla Rifta. Od teraz oprócz ocenienia danej gry w skali pięciogwiazdkowej możemy także wyrazić własną opinie w formie tekstowej, która zostanie opublikowana w Oculus Store.

Oculus runtime 1.10 to także wsparcie dla techniki Asynchronous Spacewarp, dzięki której znacząco obniżyła się specyfikacja komputerów wymagana do poprawnego wyświetlania gier i aplikacji VR na Rifcie.