Oculus pomaga deweloperem tworzyć bardziej wydajne gry VR.

Producent gogli Oculus Rift opublikował skierowany do deweloperów poradnik pomagający optymalizować aplikacje projektowane z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Dzięki niemu zainteresowani poznają m.in. podstawowe zasady dotyczące produkcji VR-owych środowisk oraz sposoby rozwiązywania problemów z wydajnością.

Oculus VR przykłada dużą wagę do płynności działania gier i aplikacji VR. Ma to oczywiście związek z problemami z błędnikiem odczuwanymi przez niektórych użytkowników gogli. Niestety uzyskanie 90 klatek na sekundę w doświadczeniach Virtual Reality przy zachowaniu wysokiej jakości oprawy graficznej nie jest prostym wyzwaniem.

M.in. z tego też powodu jakiś czas temu firma wdrożyła w swoim oprogramowaniu techniki Asynchronous Timewarp oraz Asynchronous Spacewarp, które ogólnie rzecz mówiąc generują klatki pośrednie w sytuacjach, gdy gra nie może utrzymać ich stałej liczby, wpływając przez to na poprawę płynności wyświetlanego obrazu. Niemniej jednak twórcy Rifta wciąż uważają, że w kwestii wydajności jest jeszcze miejsce na progres.

Opublikowany w tym miejscu poradnik podzielony został na 5 rozdziałów.

  • Guidelines for VR Performance Optimization
    Sekcja zawiera ogólne wytyczne, których należy przestrzegać, aby skutecznie zoptymalizować aplikację VR.
  • Workflows: The process flows you should follow
    Opis czynności, które należy wykonać w przypadku wystąpienia problemów z wydajności.
  • Performance Optimization Tools
    Omówienie narzędzi pomocnych przy rozwiązywania problemów z wydajności.
  • Tutorial: Optimizing a Sample Application
    Szczegółowy poradnik przedstawiający krok po kroku czynności jakie należy wykonać, aby zoptymalizować przykładową aplikację.
  • Additional Resources
    Lista odnośników do dodatkowych materiałów.