Na początku przyszłego roku zadebiutują okulary rozszerzonej rzeczywistości Raptor AR dla profesjonalnych rowerzystów.

Firma Everysight ujawniła cenę i datę premiery okularów rozszerzonej rzeczywistości przeznaczonych dla zawodowych kolarzy i profesjonalnych rowerzystów. Urządzenie o nazwie Raptor AR wycenione zostało na 649$ (wersja 16GB) oraz 699$ (wersja 32GB).

Rowerowe okulary są świetnym przykładem tego w jaki sposób technologia AR może pomóc nam w trakcie codziennych czynności. W przypadku osób regularnie przemieszczających się na rowerze tego typu urządzenie może dostarczyć informacji takich jak: aktualna prędkość, czas przejazdu, przebyta odległość, tętno czy kadencja, bezpośrednio na linii wzroku użytkownika. Oczywiście są to dane, które przydadzą się bardziej profesjonalistom, do których kierowana jest oferta, niż amatorom, aczkolwiek Raptor AR posiada również funkcje nawigacyjne.

Obsługa okularów odbywa się za pomocą niewielkiego urządzenia montowanego na kierownicy roweru, touchpada znajdującego się na obudowie, a także poprzez polecenia głosowe. Ważący 98g gadżet ponadto pozwala na nagrywanie filmów z trasy poprzez wbudowaną kamerę. Jego twórcy oprócz procesora Snapdragon 410E oraz 2GB pamięci SDRAM wyposażyli go również w baterię pozwalającą na przejechanie około 190 km lub 8 godzin pracy bez konieczności ładownia.

Okulary rozszerzonej rzeczywistości Raptor trafią do sprzedaży w lutym w Stanach Zjednoczonych oraz w kwietniu w pozostałych regionach świata, w tym w Europie. W tej chwili na oficjalnej stronie Everysight przyjmowane są preordery na wczesną wersję gadżetu, który będzie można nabyć w niższej cenie wynoszącej odpowiednio 499$ (16GB) i 549$ (32GB).

  • AdireQ

    Nie mamy śledzenia pozycji a FOV jest słabe. Gdzie możemy to opchnąć? Ah! Powiemy że to odpowiednik smartwatcha z funkcjami fitness dla rowerzystów! Genialne!

    A potem ludzie znów będą psioczyć na AR że to nic specjalnego…

  • AdireQ

    Przeżywam bo konsumenci głosują portfelem. A takie „Google Glassy” są tym samym dla AR czym Cardboardy dla VR. Konsument założy to raz i już wyrabia sobie negatywną opinię na temat technologii.