Polska firma RiftCat opublikowała wersję aplikacji VRidge przeznaczoną dla użytkowników Samsung Gear VR. Oprogramowanie umożliwia uruchomianie gier dedykowanych topowym pecetowym headsetom na mobilnych goglach wirtualnej rzeczywistości.

Pod koniec czerwca informowaliśmy o wejściu aplikacji VRidge w fazę wczesnego dostępu. Oprogramowanie zaprojektowane przez polską firmę RiftCat udostępnione zostało użytkownikom mobilnych headsetów działających na Androidzie, którzy po zainstalowaniu VRidge mogą uruchamiać najpopularniejsze PC-towe gry VR na ekranie telefonu. Właśnie opublikowano wersję przeznaczoną dla posiadaczy mobilnych gogli Samsung Gear VR.

VRidge for Gear VR został udostępniony poprzez aplikację SideloadVR, która jest alternatywą dla Oculus Home – oficjalnego sklepu mobilnej platformy Samsunga. W związku z restrykcjami producentów gogli w kwestii instalacji nieautoryzowanego oprogramowania wymagane jest wykonanie dodatkowych czynności, jednak większości użytkowników nie powinno to sprawić większych problemów. Aplikacja w tym momencie współpracuje z modelami Samsunga: Note4, Note5, S6 oraz S6 Edge.

VRidge działa w oparciu o łączność Wi-Fi lub kabel USB wykorzystując zasoby obliczeniowe PC-ta i dopiero wtedy przesyła obraz na ekran smartfona. Dla użytkownika solidnych mobilnych gogli VR, o ile posiada również telefon na Androidzie o wysokiej rozdzielczości ekranu, oznacza to szczegółowość efektów graficznych oraz jakość obrazu zbliżoną do dużo droższych headsetów takich jak Oculus Rift czy HTC Vive. Dużą rolę w końcowym odbiorze doświadczenia pełni prawidłowe odwzorowanie obrotów głowy, które osiągnięto poprzez zgranie ruchu żyroskopu w smartfonie z grą uruchomioną na komputerze. Było to jedno z większych wyzwań twórców aplikacji.

VRidge for Gear VR w porównaniu do wersji Cardboard-owej wykorzystuje dodatkowe czujniki wbudowane w Samsungowy headset. W rezultacie wyświetlany podczas poruszania głową obraz będzie gładszy i bardziej płynny.

Samsung Gear VR black

Obsługa aplikacji jest banalnie prosta. Wystarczy żeby komputer oraz smartfon zostały podłączone do tej samej sieci WiFi. Teraz należy zainstalować odpowiednie oprogramowanie dla PC-ta oraz telefonu (Cardboard lub GearVR), które automatycznie sparują urządzenia i możemy przystąpić do streamowania gier, aplikacji i różnego rodzaju doświadczeń VR wprost na mobilne gogle.

Podobnie wygląda sprawa przysłania obrazu po kablu USB (opcja tylko dla gogli Cardboard), który umożliwia odbiór lepszej jakości obrazu. Szczegółowa instrukcja została opublikowana w tym miejscu.

Oprogramowanie w wersji dla Gear VR jest jeszcze w fazie beta, więc mogą wystąpić problemy występujące podczas użytkowania aplikacji. W związku tym jego producenci zachęcają do wysyłania własnych opinii i raportów o błędach.

Zainteresowanych zapraszamy do przeczytania niedawno opublikowanego wywiadu z Markiem Antoniukiem, założycielem firmy Riftcat, który uchylił nam trochę szczegółów na temat kulisów powstawania VRidge oraz dalszych planów na przyszłość.

  • Uzytkownik Gearvr Note 4

    Ciekaw jestem czy autor widział gogle gear vr i może podpowie jak podłączyć się przez USB do telefonu skoro to miejsce jest zajęte przez wtyk gogli Gear VR.

    • Niestety nie ma takiej możliwości. Tylko WIFI w tym przypadku.

      Dzięki za zwrócenie uwagi. Faktycznie nie było o tym w tekście.

      • Taes Hira

        przecież jest wejście dodatkowe wejście usb w goglach gear vr np. do ładowania gogli podczas rozgrywki, przez nie się nie da podłączyć gogli do pc?

        • Z tego co wiem Gear VR posiada port USB tylko w trybie ładowania.

          • Szymon Grabarczyk

            Cholera wie do czego sluzy ten port. Tam zdaje się są żyły do przesyłu danych ale oprogramowianie gear-a nie pozwala z nich korzystać. Obecnie nawet nie można ładować gogli z powerbanka w czasie uzytkowania, co bylo mozliwe w poprzednich wersjach softu.