Amerykańska firma NextVR, która miesiąc temu przeszła do historii dzięki przeprowadzeniu pierwszej publicznej transmisji „LIVE” z wydarzenia sportowego na gogle wirtualnej rzeczywistości, uczyniła kolejny ważny krok w rozwoju swojej działalności. Tym razem pionierzy w dziedzinie produkcji i streamingu wysokiej jakości materiałów VR z imprez kulturalnych i sportowych, przeprowadzili bezpośrednią transmisję Virtual Reality z meczu piłki nożnej.

Dotychczas pracownicy NextVR skoncentrowani byli na testowaniu procesu nagrywania i live-streamingu z dyscyplin popularnych przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Na łamach vrHunters opisywaliśmy już próby rejestracji 360-stopniowych materiałów wideo podczas rozgrywek ligi NBA, NHL, wyścigowej serii Nascar oraz golfa. W ubiegły weekend nadarzyła się niebywała okazja bowiem w rozgrywanym m.in. na terenie USA turnieju International Champions Cup zmierzyły się ze sobą jedne z najsłynniejszych klubów piłkarskich na świecie – Manchester United i FC Barcelona.

NextVR8

Spotkanie odbyło się w sobotę 25 lipca na Levi’s Stadium, w Santa Clara i zostało zarejestrowane pięcioma kamerami 360º rozstawionymi w różnych punktach widokowych obiektu. Wydarzenie było transmitowane na żywo do fanów, dziennikarzy i VIPów obecnych na stadionie, a także do kilku innych miejsc na całym świecie.

Skróty z meczu Manchester United – FC Barcelona wraz z innymi materiałami ‚premium’ dostępne będą wkrótce na portalu NextVR dla posiadaczy większości gogli VR, łącznie z Oculus Rift, Sony Project Morpheus, Samsung GearVR czy HTC Vive. Firma dysponuje patentami na zaawansowany system kamer, który jest w stanie rejestrować obraz o rozdzielczości 6K oraz technologię strumieniowego przesyłania danych w czasie rzeczywistym, wykorzystującą obecnie stosowane domowe i mobilne prędkości łącz internetowych.

NextVR9

Według analityków technologie wirtualnej rzeczywistości mogą być prawdziwym przełomem w procesie dostarczania przekazów wideo z ważnych wydarzeń sportowych. Część z nich sugeruje, że rynek transmisji sportowych VR może być warty 4 miliardy dolarów. Nielimitowana sprzedaż biletów to łakomy kąsek także dla największych klubów sportowych, które będą mogły pomieścić na swoich wirtualnych stadionach setki tysięcy, a nawet miliony kibiców z całego świata, w większości tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na fizyczną obecność na meczu ze względu na koszty podróży czy wysokie ceny biletów. Perspektywa oglądania meczu z trybuny VIP, okolicy ławki rezerwowych czy innych atrakcyjnych miejsc widokowych, może być dla wielu fanów futbolu i pozostałych dyscyplin sportowych interesującą alternatywą wobec tradycyjnych transmisji, nawet jeśli są one wyświetlane na największych współczesnych telewizorach.