W Manchesterze powstanie pierwsze europejskie centrum wirtualnej rzeczywistości pod szyldem IMAX – międzynarodowej sieci kin z największymi ekranami na świecie. Firma niedawno przeznaczyła 50 milionów dolarów na produkcję wysokiej jakości treści premium VR.

Manchester oraz Los Angeles to pierwsze miasta, w których uruchomione zostaną centra IMAX VR należące do znanej międzynarodowej sieci kin. Celem ich twórców jest stworzenie doświadczenia VR bardziej wciągającego niż te, na które możemy pozwolić sobie w domu. Działać ma to na podobnych zasadach, według których ludzie wybierają tradycyjny seans kinowy zamiast oglądania filmu w TV. Do końca roku na świecie postanie 6 tego typu placówek.

W ciągu trzech najbliższych lat IMAX planuje dostarczyć 25 wysokiej klasy doświadczeń VR. Firma uruchomiła budżet wielkości 50 milionów dolarów, który zostanie przeznaczony na produkcję multimedialnych treści wyświetlanych w VR-owych kinach.

Tego typu placówki powinny znacząco różnić się od tradycyjnych kin, chociażby dlatego, że nie będziemy już potrzebować wielkiego ekranu. Jego rolę zajmą rzecz jasna gogle VR, ale nie takie, które możemy kupić sami. IMAX rozpoczął jakiś czas temu współpracę z szwedzką firmą Starbreeze – twórcami gogli StarVR. Headset charakteryzuje się parametrami, o których posiadacze Oculusa oraz HTC Vive mogą w tej chwili jedynie pomarzyć.

StarVR Acer & Starbreeze

Urządzenie zbudowane zostało z dwóch 5,5 calowych ekranów OLED o łącznej rozdzielczości 5120×1440 (2x QHD). Ponadto wyposażono je funkcję pełnego 360-stopniowego śledzenia pozycji głowy w 6 stopniach swobody. StarVR nie tylko posiada 210 stopni pola widzenia w poziomie, lecz także oferuje imponujące 130 stopni zasięgu widzenia w pionie. Poniższe zdjęcie pokazuje jak wielki jest to obszar w porównaniu z popularnymi goglami VR.

StarVR2

Szef Starbreeze – Bo Andersson Klint – uważa, że technologia jego firmy pozwoli klientom sieci IMAX doświadczyć technologii, która w domach zagości dopiero pięć lat później.

Richard Gelfond – szef IMAX – ujawnił jakiś czas temu, iż „wyświetlane” w kinach Virtual Reality doświadczenia filmowe trwać będą około 10 minut, a cena biletów kształtować się będzie w przedziale od 7 do 10 dolarów. Na początek w repertuarze sieci znajdą się produkcje bazujące na istniejących franczyzach filmowych. W proces produkcji VR-owych treści zaangażowane zostaną także studia gier, teatry oraz inne instytucje.