Pixar wypuszcza swoją pierwszą aplikację VR podnosząc poprzeczkę dla doświadczeń wirtualnej rzeczywistości mających na celu promocję kinowych produkcji.

W oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift zadebiutowało zapowiedziane podczas konferencji Oculus Connect 4 bezpłatne doświadczenie społecznościowe autorstwa należącego do Disneya studia Pixar. Aplikacja o nazwie Coco VR jest częścią kampanii promocyjnej wchodzącej niebawem do kin pełnometrażowej animacji „Coco”, jednak gruntownie różni się od tego do czego przyzwyczaiły nas podobne produkcje.

Coco VR zapowiadane było jako doświadczenie social VR nowej generacji i okazuje się, że nie były to słowa nad wyrost. Zamiast tradycyjnego 360-stopniowego doświadczenia stworzonego przy pomocy sferycznej kamery lub CGI otrzymaliśmy relatywnie duże interaktywne środowisko, które stanowi świetne wprowadzenie w wykreowaną przez Pixara ociekającą kolorami „Krainę Umarłych” inspirowaną meksykańską sztuką ludową.

Doświadczenie rozpoczynamy w domu głównego bohatera filmu, dwunastoletniego Miguela, po czym trafiamy do sklepu z ubraniami, w którym możemy dostosować wygląd swojego awatara – szkieletora. Następnie udajemy się na główny plac miasta, gdzie jego twórcy przygotowali dla nas kilka aktywności, m.in. lokalną galerię sztuki czy też prowizoryczną salę kinową. Możemy także udać się w podróż podniebną kolejką i podziwiać urokliwy świat Coco. Przejażdżka kończy się na scenie, gdzie niejako przymusowo zostajemy częścią występującej tam kapeli.

Coco VR posiada zarówno tryb dla jednego gracza jak i mutiplayer. W tym drugim przypadku możemy eksplorować „Krainę Umarłych” wraz z trzema innymi osobami znajdującymi się w Oculus Store na liście przyjaciół.

Doświadczenie w wersji Oculus Rift dostępne jest bezpłatnie w Oculus Store. Na 22 listopada zapowiedziano wsparcie Coco VR dla mobilnych gogli Samsung Gear VR.