Według usługi Google Trends zainteresowanie goglami PlayStation VR w dniu premiery urządzenia było większe, niż Oculus Riftem i HTC Vive. Temat konsolowego headsetu Sony był także znacznie częściej poruszany przez światowe media, niż podczas debiutu najpopularniejszych PC-owych gogli w analogicznym okresie.

Dane udostępniane w usłudze Google Trends dają nam pewne rozeznanie na temat zainteresowania, które wygenerowały w internecie premiery pierwszych konsumenckich wersji najpopularniejszych gogli wirtualnej rzeczywistości. Okazuje się, że zwycięstwo na tym etapie rozwoju rynku VR przypadło marketingowcom Sony.

Porównując liczbę zapytań w wyszukiwarce Google w dniach premiery headsetów zdecydowanie wygrywa PlayStation VR, które uzyskało mniej więcej podobny wynik co łączne zainteresowanie goglami Oculus Rift i HTC Vive w analogicznym dla nich okresie czasu. Zwycięstwo Sony nie powinno jednak nikogo dziwić. Oprócz szeroko zakrojonej kampanii reklamowej prowadzonej przez Japończyków na całym świecie (reklama PSVR obecna jest m.in. podczas meczów piłkarskiej Ligi Mistrzów), dużą rolę w sukcesie odgrywa dużo niższa cena konsolowych gogli, a także sama wieloletnia popularność i rozpoznawalność marki PlayStation.

Sony także mocno promuje swój pomysł na VR w oficjalnym sklepie z grami dla konsoli PS4 (PlayStation Store), a tych według dzisiejszych danych jest już ponad 40 milionów, znacznie więcej niż komputerów spełniających minimalne wymagania gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Co ciekawe mimo wszystko wynik z dnia premiery gogli PSVR przegrywa z dniem 6 stycznia, w którym Oculus VR uruchomił sprzedaż przedpremierową pierwszej konsumenckiej wersji Rifta. Jednak zainteresowanie Oculusem podczas oficjalnego debiutu urządzenia (28 marca) było już niemal o połowę mniejsze. Inaczej w tej perspektywie wygląda sytuacja HTC Vive i PlayStation VR. Ich nazwy wpisywano w wyszukiwarce częściej w trakcie premiery, niż startów preorderów.

Także i światowe media poświęciły więcej czasu PS VR, niż Oculusowi i Vive. Według raportu firmy badawczej ICO Partners w okresie 48 godzin w okolicy dni premiery, na temat gogli PlayStation VR powstało 2068 artykułów, podczas gdy Oculus Rift może pochwalić się wynikiem 1069 publikacji, natomiast o HTC Vive napisano 698 razy.

Wciąż nie wiadomo jak wyszukiwanie gogli w Google i ilość publikacji ma się do wyników sprzedaży. Wiele jednak wskazuje, że tu także liderem, przynajmniej w krótszej perspektywie czasu, okażą się konsolowe gogle Sony. Według przedstawiciela Sony gogle PS VR sprzedały się w ilości „wielu setek tysięcy” sztuk w okresie premiery.

Zobacz także: PlayStation VR – Recenzja

PlayStation VR