HTC planuje rozszerzyć własną ofertę headsetów wirtualnej rzeczywistości i do końca roku wypuści urządzenie mobilne. Nie będzie to jednak kopia gogli Samsung Gear VR.

Firma HTC zaliczyła kolejny, siódmy już z rzędu kwartał, w którym odnotowała straty finansowe. Tajwański producent smartfonów, a od zeszłego roku także i gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive, nie zamierza jednak szybko składać broni. Choć PC-towe gogle okazały się sukcesem i prawdopodobnie pokonały pod względem sprzedaży największego bezpośredniego konkurenta – Oculus Rift – to jednak stanowią obecnie jedynie niewielką część przychodów przedsiębiorstwa.

Pomimo dużego doświadczenia na rynku smartfonów firma nie zdecydowała się dotychczas pójść drogą Oculusa, który nawiązał współpracę z Samsungiem i wypuścił mobilne gogle Gear VR. Prawdopodobnie jednak wszystko dopiero przed nami, bowiem plany HTC obejmują produkcje własnego mobilnego headsetu. Miałby się on pojawić do końca roku, aczkolwiek urządzenie działałoby na trochę innych zasadach, niż Samsung Gear VR wykorzystujący smartfona jako ekran.

Na jakich dokładnie nie wiadomo, ale firma chciałaby połączyć doświadczenia zebrane w branży urządzeń mobilnych oraz wirtualnej rzeczywistości i stworzyć coś bardziej oryginalnego. Co ciekawe, nowe VR-owe urządzenie współpracować będzie ze smartfonami nowej serii HTC U. Na więcej szczegółów musimy jednak na razie poczekać.

  • Bahus

    Ciekawe czy utrzymają cenę czy podniosą. Jak na razie wysokie ceny VR tłumaczone są przez badania nad rozwojem tej technologii, ale chyba jak już koło wynaleźli to wynalezienie wentyla nie będzie droższe?

    • Maciej Soinski

      Gaben w ostatnim wywiadzie powiedział, że wg niego wysoka cena sprzętu VR nie jest powodem pozostawania VR w niszy.

      „I can’t point to a single piece of content that would cause millions of people to justify changing their home computing…” he said. „If you took the existing VR systems and made them 80 percent cheaper, that’s still not a huge market. There’s still not a really incredibly compelling reason for people to spend 20 hours a day in VR… There’s an old joke that premature cost reduction is the root of all evil.”

      Uważam, że jest w tym dużo racji.

      • Yelon

        No właśnie. Potrzeba specjalistycznego kontentu. Taki mają już fani wyścigówek, kosmicznych symulatorów i horrorów, ale to jeszcze za mało.

        Z tym, że cena nie jest powodem to nie do końca się zgodzę. Ten kto założy Oculusa albo Vive nie wróci już do cardboardów albo Gear VR. Nawet PSVR przy nich wydaje się biedne. W Polsce niewiele osób na nie stać. W USA pewnie wychodzi sporo taniej względem zarobków, ale dla nich też jest to niemały wydatek. Powiedzmy, że cena jest problemem w pewnym stopniu, ale niedługo już nie będzie.

  • Maciej Soinski

    Firmy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych wersji mobilnych gogli VR, a nie rozwiązują najważniejszego problemu – korzystanie z obecnych rozwiązań mobilnego VR jest po prostu nudne. Mam GearVR i żaden domownik nie chce tego zakładać. Dzieciaki mówią wprost, że gry na GearVR są nudne. Gdy mają do wyboru zagrać online z kumplami w Overwatcha, czy założyć GearVR i w samotności grać w mobilną grę VR, to wygrywa zawsze emocjonująca rozgrywka z kumplami na monitorze. Wg mnie inwestycje powinny iść w software, a nie w hardware. Niestety na razie trudno wyjść z zaklętego kręgu: Byłby lepszy soft, gdyby więcej ludzi kupiło gogle VR, a więcej ludzi kupi gogle VR, gdy będzie lepszy soft.

    • Yelon

      To prawda ale z takimi samymi problemami zaczynała telewizja czy smartfony. Małymi kroczkami ale wszystko poszło do przodu. Tak będzie i tutaj. Ludzie z czasem znajdą dla coś dla siebie w VR. Dla jednego będą to filmy, dla innego gry, dla jeszcze innego sklep. Niestety musimy uzbroić się w cierpliwość. Jesteśmy na właściwej ale długiej drodze.

  • Yelon

    Wiesz może skąd oni biorą te statystyki?

    • Maciej Soinski

      Na górze strony to podają: All numbers from Steam’s Web API