Adam Savage, znany w naszym kraju jako jeden z prowadzących telewizyjny program popularnonaukowy „Pogromcy mitów”, został zaproszony przez Nvidię do przetestowania ich najnowszego dema technologicznego – VR Funhouse.

Aplikacja jest dodatkiem do dużej aktualizacji oprogramowania NVIDIA VRWorks przeznaczonego dla twórców gier na gogle Virtual Reality. W gruncie rzeczy VR Funhouse to sandbox, wirtualna piaskownica, w której postrzelamy z łuku lub pistoletu na farbę czy poprzecinamy mieczem balony, a także wykonamy kilka innych działań mających za zadanie pokazać jak bardzo realistyczna może być interakcja z różnego rodzaju przedmiotami w wirtualnej rzeczywistości. Wszystko to wykonamy w środowisku przypominającym amerykańskie wesołe miasteczko, a każdy jego element będzie zachowywał się zgodnie z prawami fizyki.

Poniżej wspomniany na wstępnie materiał, na którym popularny „Pogromca mitów” dzieli się wrażeniami z testowania VR Funhouse. Jak zauważa Adam Savage, technologia Nvidii jest na tyle dopracowana, że silnik fizyki jest w stanie określić różnicę nawet pomiędzy płaską częścią miecza a jego ostrzem. Doskonale to widać na przykładzie przebijania balona.

Nvidia planuje wypuścić VR Funhouse jako aplikację open-source, na bazie której programiści będą mogli szlifować swoje umiejętności. Deweloperzy otrzymają również wsparcie dla implementacji kontrolerów VR takich jak Oculus Touch czy SteamVR (HTC Vive), które będą mogły emulować proste efekty haptyczne przy użyciu wbudowanych w urządzenia silniczków wibracyjnych.