Project CARS
Project CARS

Tak będzie wyglądać rozgrywka w Project Cars 2 z perspektywy VR-owego gracza.

Pojawiły się pierwsze fragmenty z rozgrywki z zapowiadanej na wrzesień drugiej części symulatora wyścigów samochodowych Project CARS. Twórcy tytułów takich jak Need for Speed: Shift i Shift 2: Unleashed obiecują podnieść poprzeczkę względem poprzednika przede wszystkim pod względem poziomu symulacji, na który narzekali bardziej wymagający miłośnicy sim-racingu.

Autorzy Project CARS 2 zapowiadają przeszło 170 licencjonowanych samochodów popularnych marek, ponad 60 urozmaiconych tras obejmujących również nowe serie Rallycross i IndyCar, a także m.in. dynamiczne warunki atmosferyczne, pory roku oraz pełny cykl dobowy. Pojawi się także system LiveTrack 3.0, który w trakcie wyścigu płynnie zmodyfikuje powierzchnię zależnie od wydarzeń na torze i warunków pogodowych.

Grę miała okazje przetestować już społeczność skupiona wokół nowej produkcji Slightly Mad Studios. W rezultacie w sieci pojawiły się pierwsze materiały nakręcone z perspektywy VR-owego gracza.

Project CARS 2 VR zadebiutuje 22 września ze wsparciem dla gogli HTC Vive oraz Oculus Rift. Tego samego dnia zostanie wydana wersja na PlayStation 4, aczkolwiek w tym momencie obsługa gogli PlayStation VR nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona.

Dyrektor kreatywny projektu – Andy Tudor – ujawnił na początku roku, iż jego zespół aktywnie próbuje stworzyć także i wersję na gogle PSVR. Niestety z uwagi na ograniczoną moc obliczeniową PS4 dostosowanie jakości VR-owej rozgrywki do wewnętrznych standardów studia może okazać się niemożliwe.