Warszawska firma BIVROST przeprowadziła pod koniec ubiegłego tygodnia przedpremierowy pokaz technologii VR i sferycznego wideo. Zaprezentowano m.in. kamerę do livestreamingu 360º, profesjonalny rig kamerowy dla kamer Blackmagic Design umożliwiający nagrywanie w jakości cinematic VR oraz rigi dedykowane kamerom sportowym, takim jak GoPro czy Xiaomi Yi. Podczas wydarzenia przeprowadzono także (jedną z pierwszych w naszym kraju) transmisję na żywo w 360-stopniach za pośrednictwem YouTube.

Prezentację zorganizowaną w siedzibie Microsoft Polska rozpocząć Paweł Surgiel (Prezes Zarządu BIVROST), który wprowadził uczestników do świata wideo VR pokazem użycia technologii w kontekście kształcenia studentów medycyny.

„W samej Polsce rocznie kształci się 10 000 studentów, z czego większość powinna doświadczyć ponad 150 przypadków zabiegów, operacji, interwencji. Dzięki wirtualnej rzeczywistości oraz wideo 360 stopni, przy jednoczesnym użyciu narzędzi BIVROST stanie się to możliwe i może stanowić przełom w procesie edukacji nie tylko medycznej” – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym.

W dalszej kolejności zaprezentowano gamę produktów BIVROST. Uczestnicy pokazu zobaczyli m.in. rozwiązania przeznaczone dla osób zainteresowanych rejestracją wideo w formacie 360º.

Już wkrótce w ofercie polskiej firmy znajdziemy kamerę umożliwiającą 360-stopniowy live streaming, profesjonalny rig kamerowy dla kamer Blackmagic Design umożliwiający nagrywanie w jakości cinematic VR, oraz rigi kamerowe dedykowane kamerom sportowym, takim jak GoPro czy Xiaomi Yi. Według zapowiedzi urządzenia te powalczą pod względem jakości z produktami takimi jak GoPro Omni, Nokia Ozo, Google Jump czy Facebook Open Source 360 Camera.

BIVROST rig 360

BIVROST to jednak nie tylko kamery 360-stopni i rigi, lecz także oprogramowanie. Uczestnicy pokazu mieli okazje zobaczyć m.in. player 360º kompatybilny ze wszystkimi dostępnymi na rynku goglami VR (Oculus Rift, HTC Vive, OSVR, GearVR). Jest to jedyny na rynku odtwarzacz wideo sferycznego, który łączy tak szerokie wsparcie dla sprzętu z niskimi wymaganiami sprzętowymi. Popularność zdobył dzięki branży filmów dla dorosłych, która zapewniła mu szeroką obecność na rynku.

Ponadto Artur Kurasiński opowiedział o mariażu technologicznym spółek BIVROST i Gunhed (właściciel marek MUSE i FOKUS), dzięki któremu powstało narzędzie dedykowane analizie wideo 360º o nazwie GhostVR. Posłuży ono filmowcom do badania i weryfikacji założeń produkcyjnych, głównie w sferze storytellingu. Problemem tej branży, który produkt rozwiązuje, jest brak wiedzy o skupieniu uwagi widza, jego aktywności ruchowej, czasie przerwania odtwarzania wideo oraz strefach filmu, które są zupełnie pomijane. Heatmapy jakie generuje GhostVR pozwalają filmowcom, storytellerom, reżyserom zdobyć wiedzę o tym, gdzie i kiedy użytkownik (lub grupa) skupia uwagę.

Szczegóły techniczne i specyfikacje produktów zostaną udostępnione wkrótce.