Wczoraj w warszawskim hotelu Radisson Blue mieliśmy okazję uczestniczyć w przedpremierowym pokazie aplikacji wirtualnej rzeczywistości, zrealizowanej przez polską firmę Destinations VR. Wizualizacja „Experience Zakopane” powstała dla budowanego w stolicy Tatr obiektu hotelowo-apartamentowego Radisson i przedstawia interaktywną wycieczkę po nieistniejącej jeszcze inwestycji.

Uczestnicy pokazu mieli okazję założyć gogle Oculus Rift w najnowszej deweloperskiej wersji DK2, na których wyświetlona została w/w wizualizacja. „Experience Zakopane” pokazuje zarówno okolicę jak i wnętrze powstającego dopiero hotelu. Firma Immersion, która jest technologicznym wykonawcą aplikacji, stworzyła niezwykle realistyczne doświadczenie, dzięki któremu można już teraz przekonać się jak będzie wyglądać obiekt w momencie przybycia pierwszych gości.

experience zakopane prezentacja„W moim odczuciu rozpoczyna to nową erę w rozwoju branży turystycznej – stwierdził Piotr Baczyński, CEO w Destinations VR – W przeciwieństwie do dotychczasowych prób wizualizacji 3D poprzez zdjęcia panoramiczne czy animacje, aplikacje na Oculus Rift czy Samsung Gear VR dają możliwość szczegółowego odwzorowania rzeczywistości, a użytkownikom – doświadczenia miejsca, jego atmosfery i szczególnego charakteru. Jesteśmy tylko o krok od tego, aby umożliwiać w ten sposób klientom możliwość rezerwacji, wyboru miejsca, hotelu czy nawet konkretnego pokoju z pożądanym widokiem z okna.”

Aplikacja „Experience Zakopane” będzie wykorzystywana między innymi do prezentacji inwestorskich oraz promocji wśród klientów indywidualnych. Technologia VR posłuży jako narzędzie nowoczesnego marketingu w branży turystycznej. Sieć Radisson planuje prezentować także inne obiekty za pomocą tego typu aplikacji.