Polska firma VR VISIO z siedzibą w Gdyni zrealizowała w ostatnim czasie interesującą kampanię reklamową dla producenta amerykańskiej luksusowej marki samochodów Cadillac. 360-stopniowy film VR miał swoją premierę na rynku Chińskim podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Teraz także i my możemy doświadczyć przejażdżki najnowszym Cadillakiem CT6 wykorzystując do tego np. gogle wirtualnej rzeczywistości typu Cardboard.

Odkąd na rynku zaczęły pojawiać się coraz to nowsze urządzenia VR, aplikacje wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zostały zauważone przez przedstawicieli różnego rodzaju branż, w tym naturalnie tych z sektora marketingowego. Podczas tworzenia wirtualnego świata, nasze możliwości są nieograniczone. Jedynym co może nas zahamować jest nasza wyobraźnia. Zastosowanie VR w dziedzinie marketingu to absolutnie naturalny rozwój wydarzeń. Coraz więcej firm korzysta z VR na swoich stanowiskach targowych, imprezach firmowych, czy eventach promocyjnych. Na rynku chińskim to już codzienność, dlatego też tamtejszą publiczność nie łatwo zaskoczyć.

Firma Cadillac, przygotowując się do nadchodzącej premiery modelu CT6, postanowiła więc stworzyć coś specjalnego. O pomoc poprosiła polską firmę VR VISIO, która zobowiązała się stanąć na wysokości zadania i stworzyć rozwiązanie, które skutecznie przyciągnie publikę na stanowisko targowe Cadillaca.

„Auto tego formatu to obiekt marzeń każdego mężczyzny. Chyba każdy z nas chciałby zobaczyć jak ogląda się świat z perspektywy kierowcy takiego samochodu. Chcieliśmy, by stało się to możliwe.” – powiedział Adam Cegielski, CEO VR VISIO.

I stało się możliwe! Dzięki połączeniu stereoskopowego wideo 360 stopni z modelami 3D powstała unikatowa aplikacja, gotowa zabrać targową publiczność na wyjątkową przejażdżkę. Aplikacja została zaprojektowana z myślą o Samsung Gear VR, które jest na dzień dzisiejszy najciekawszym mobilnym rozwiązaniem VR na rynku. Została również umieszczona w formie filmu sferycznego na portalu Youtube, umożliwiając szerszej publiczności przeżycie tej interaktywnej przygody, na przykład za pomocą Cardboarda.

Po wystartowaniu aplikacji widzimy jak poszczególne części korpusu samochodu obudowują nas ze wszystkich stron, formując się w ultra realistyczny model pojazdu. Po wystartowaniu silnika wyruszamy w podróż ulicami słonecznej Barcelony, gdzie trójwymiarowy model samochodu zostaje „wkluczowany” w film sferyczny, tworzący w pełni immersyjne doświadczenie. Podczas przejażdżki możemy podziwiać piękne widoki z perspektywy siedzenia kierowcy, nawet w jakości 8k, co jest absolutną innowacją na polskim rynku. Spróbujcie sami i przekonajcie się jakie to uczucie usiąść za kółkiem tego luksusowego samochodu.

UWAGA: Poniższy materiał można obejrzeć za pomocą smartfona i aplikacji YouTube dla mobilnych gogli typu Cardboard (Android i iOS). W przypadku konsumenckich wersji gogli Oculus Rift i HTC Vive warunkiem jest posiadanie płatnego oprogramowania. Usługę taką oferuje aplikacja Virtual Desktop, która posiada opcję streamingu filmów 360º z YouTube na Oculusa oraz możliwość zapisania ich na dysk (lepsza jakość). Oprogramowanie dostępne jest na platformie Steam w cenie 14,99€.

Jakie są efekty takiej kampanii? Aplikacja przyciągnęła na stanowisko Cadillaca setki odwiedzających. Codziennie z aplikacji miało okazję skorzystać między 500 a 600 osób. Czy tak właśnie będzie wyglądać przyszłość marketingu? Jesteśmy pewni, że pójdzie w tym kierunku.

Osobom zainteresowanym procesem powstawania doświadczenia polecamy poniższy materiał z produkcji.