Polska gra Alice VR wraz z 14 innymi tytułami trafiła do programu OSVR Developer Fund. Sponsorowany przez Razera program wesprze 15 nowych tytułów wybranych spośród setek zgłoszonych gier.

Razer, jako współtwórca platformy Open Source Virtual Reality (OSVR), największej opensource’owej platformy VR na świecie, ujawnił dziś tytuły 15 gier, które trafią do ekosystemu OSVR. Jednym z nich jest gorąco wyczekiwana gra przygodowa sci-fi Alice VR polskiego studia Carbon Studio.

Tytuły wybrano spośród kilku setek gier zgłoszonych przez twórców ubiegających się o przystąpienie do niedawno ogłoszonego program finansowania OSVR Developer Fund. Jest to fundusz, pełniący rolę inkubatora treści, do którego trafiło 5 milionów dolarów celem wsparcia twórców biorących udział w rozwoju ogólnodostępnej zawartości VR. Fundusz finansuje już produkcje takie jak CDF Starfighter, PolyRunner i inne, aby zapewnić ich wsparcie dla wszystkich urządzeń VR w ekosystemie OSVR.

„Duża liczba zgłoszeń do naszego OSVR Developer Fund to świetny wyznacznik tego, jak ważny dla twórców jest otwarty ekosystem VR” – mówi Christopher Mitchell z Razer, kierownik projektu OSVR. „Spodziewamy się jeszcze wielu innych niesamowicie innowacyjnych projektów, zainspirowanych pierwszymi sukcesami, jakie zaczynamy odnosić.”

Druga, jeszcze większa partia tytułów, przechodzi obecnie proces ewaluacji i zostanie ogłoszona na koniec trzeciego kwartału 2016. Wymienione poniżej tytuły dołączą do biblioteki gier dostępnych już w ekosystemie OSVR, takich jak Elite: Dangerous i Project CARS dzięki wsparciu SteamVR. OSVR zapewnia także dostęp do szeregu aplikacji nie będących grami, takich jak WebVR i rozmaitych odtwarzaczy mediów.

Poniżej lista wszystkich zapowiedzianych tytułów.

Już dostępne:

  • Descent: Underground (Descendent Studios)
  • Radial-G: Racing Revolved (Tammeka Games)
  • PolyRunner (Lucid Sight)

Premiery planowane na 2016:

  • Abduction (Red Iron Labs); 31 października 2016
  • RC Soccer VR I StarDrone VR (Beatshapers); Q4, 2016
  • Redout (34BigThings), wrzesień 2016
  • The Brookhaven Experiement (Phosphor Games), Q4 2016
  • Alice VR (Carbon Studios); Październik 2016
  • A-10 (Futuretown); Q4 2016
  • CDF Starfighter (Mad About Games Studios Ltd.); Wrzesień 2016

Premiery planowane na 2017:

  • Limb (Interdiction Studios); Q4, 2017
  • Theme Park Studio (Pantera Game Studio)
  • Infinite (Project: Gateway VR Studios GmbH)
  • The Hum: Abduction (Totwise Studios)

Deweloperów zainteresowanych udziałem w OSVR Development Fund odsyłamy na stronę programu.