Wraz z oficjalną premierą konsumenckiej wersji Oculus Rift, twórcy gogli uruchomili sklep Oculus Home, skąd pobierać można gry, aplikacje i doświadczenia wirtualnej rzeczywistości. Co ciekawe dostęp do Oculusowego odpowiednika platformy Steam otrzymali także posiadacze deweloperskiej wersji headsetu (Oculus Rift DK2).

Aby uzyskać dostęp do sklepu należy pobrać i zainstalować oficjalną aplikację Oculus Home. Oprogramowanie przeprowadzi nas przez cały proces instalacji urządzenia i w trakcie jego trwania poprosi o założenie konta użytkownika. Zarówno posiadacze wersji konsumenckiej jak i „dev-kita” powinni już takie konto posiadać, o ile nabyli swoje headsety poprzez preordery. Wystarczy więc wpisać adres e-mail, na który składaliśmy zamówienie i wybrane wówczas hasło.

Użytkownicy Oculus Rift CV1 nie powinni mieć większych problemów z przejściem całego procesu, co poskutkuje uruchomieniem aplikacji sklepowej. W przypadku właścicieli Oculus Rift DK2 występują pewne problemy z instalacją oprogramowania, ale można je obejść. Po pierwsze instalator poprosi nas o usunięcie wcześniejszej wersji sterownika Oculus Runtime i ponowne uruchomienie komputera. Druga sprawa to aktualizacja sterowników karty graficznej. Jeżeli wykonamy te czynności instalator pozwoli przejść do dalszej konfiguracji.

W pewnym momencie oprogramowanie rozpocznie sprawdzanie poprawności połączeń kablowych samego Oculusa oraz akcesoriów takich jak czujnik ruchu i kontroler Xbox. Użytkownicy drugiego „dev-kita” mogą ten krok pominąć i przejść do dalszej część ustawień oraz instalowania sterowników i aplikacji sklepowej.

Pomimo komunikatu wyświetlającego się w momencie gdy uruchomimy Oculus Home na DK2 o braku wsparcia platformy sklepowej dla urządzenia, wszystko wydaje się działać poprawnie. Należy jednak zachować ostrożność, gdyż nie wszystkie gry zostały jeszcze przetestowane pod względem kompatybilności z „dev-kitem”. Pamiętajcie także o każdorazowym zamknięciu aplikacji gdy wracacie do „realu”, gdyż wyświetlacz DK2 pozostaje przez cały czas uruchomiony, co przy dłuższym naświetlaniu może skutkować nieodwracalnym uszkodzeniem pikseli.

Instalując oprogramowanie dla Oculus Rift CV1 na DK2 tracimy dostęp do dotychczasowych gier i aplikacji VR zbudowanych na SDK w wersji 0.7 oraz 0.8. Do obsługi sklepu zalecane jest użycie przewodowego kontrolera Xbox (nam udało się uruchomić gamepada z PS3 poprzez program DS3 Tool i emulację kontrolera Xbox 360). Można co prawda zatwierdzać wybór w sklepie za pomocą spacji, ale możemy mieć duży problem już z samym sterowaniem w grze.

W tej chwili w Oculus Store znajduje się około 50 gier i doświadczeń VR, a także aplikacje do oglądania zdjęć i filmów w 360-stopniach. Z dnia na dzień oferta sklepu będzie się poszerzać. Ich częściową listę wraz z cenami znajdziecie tutaj.