Dwudziestoletnia gra w wirtualnej rzeczywistości? Tak, to możliwe dzięki specjalnym modom VR. Właśnie powstał kolejny, tym razem umożliwiający uruchomienie na goglach Oculus Rift niezwykle popularnej pod koniec lat 90-tych gry Quake.

Niezależny twórca gier Dominic Szablewski zmodyfikował silnik Quakespasm, wprowadzając do niego obsługę najnowszej wersji Oculus Runtime 1.4. W rezultacie posiadacze konsumenckich gogli Oculus Rift oraz wersji deweloperskiej DK2 mogą z powodzeniem przenieść się bezpośrednio do mrocznego świata Quake’a. Autor moda dostosował również sterowanie w wirtualnej rzeczywistości (możemy to robić za pomocą myszki i klawiatury bądź gamepada XBox One), a także dodał nowe opcje w ustawieniach, służące do regulacji różnego rodzaju parametrów rozgrywki w trybie Virtual Reality.

Jak to wygląda w praktyce możecie przekonać się sami. Quake VR można pobrać w tym miejscu. Gra powinna automatycznie uruchomić się na goglach wirtualnej rzeczywistości.

Quake VR dostępny jest także dla mobilnych gogli typu Cardboard oraz Samsung Gear VR. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie projektu quakevr.com.