Ski Jump VR

Zastanawialiście się co czuje Kamil Stoch gdy wybija się z progu skoczni narciarskiej? Być może już niedługo będziemy mogli się przekonać jak to jest dzięki polskiemu deweloperowi, który pracuje nad grą Ski Jump VR dla gogli Oculus Rift, HTC Vive oraz mobilnych Cardboardów.

Niezależny polski deweloper Dariusz Pietrala, znany także jako Pixel Perfect Dude pracuje nad grą wirtualnej rzeczywistości poświęconą skokom narciarskim. Produkcja o nazwie Ski Jump VR dedykowana goglom Oculus Rift, HTC Vive, oraz mobilnym Google Cardboard pozwoli nam wcielić się w rolę skoczka i przekonać się na własnej skórze jak trudna i wymagająca jest to dyscyplina sportu.

Pietrala nie jest postacią anonimową. Jego poprzednia gra Ski Jump przeznaczona na Androida i iOS rozeszła się w liczbie co najmniej 3 milionów egzemplarzy i w kategorii gier traktujących o skokach narciarskich jest zdecydowanym liderem. Mamy więc nadzieję, że doświadczone zebrane w przeszłości zaowocuje interesującą VR-ową produkcją.

„Ski Jump VR będzie zawierał min. 10 skoczni i 3 tryby rozgrywki. Do gry nie będą wymagane kontrolery, także będzie można grać na cardboardzie przy użyciu telefonu i oprogramowania takiego jak np. Riftcat” – czytamy w opisie gry w serwisie Steam. Ponadto w planach jest implementacja poziomów doświadczenia oraz sprzętu narciarskiego, od którego uzależniona zostanie odległość oddawanych skoków.

Demo Ski Jump VR dostępne jest w tej chwili wyłącznie w wersji na mobilne gogle typu Cardboard w sklepie Google Play, jednak jak podkreśla autor, nie reprezentuje ono jakości ostatecznego produktu.

Gra obecnie znajduje się na etapie Steam Greenlight, dlatego jeżeli jesteście zainteresowani skakaniem w VR zachęcamy do oddawania na nią głosów, które pomogą polskiej produkcji dostać się do oficjalnej dystrybucji w popularnym cyfrowym sklepie. Ski Jump VR pojawił się także na IndieGoGo gdzie w wersji standardowej wyceniony został na 5 dolarów. Premiera VR-owych skoków zapowiadana jest na sierpień.

  • Bahus

    Jak go dobrze dopieszczą to może być hicior.Powinni zadbać o warunki pogodowe, animować drzewa bo takie patyki jak na razie są, dodać jakiś widok otoczenia, włącznie z niebem, efekt flary przy reflektorach które oświetlą w nocy skocznię lub słońce z tym efektem też dobrze by wypadło. Żeby dodać temu tytułowi życia powinni jednak bardzo postarać się o widownię na dole i odpowiednią oprawę całości skoków no i oczywiście warunki pogodowe.
    Nie ma sensu zrobić symulatora skoków w pustym świecie bo szybko się to znudzi. Jeśli zrobią to dobrze, zapewnią tytuł który może odbić się echem po całej społeczności VR.

    • Pamiętasz serię RTL Ski Jumping? Nie pogniewałbym się gdyby ostatecznie wyszło coś podobnego.

      • Bahus

        Jasne że tak, część życia przy niej spędziłem walcząc za szczeniaka o prym z kuzynem 🙂 Chociaż nie … deluxe ski jumping.

        • Wszytko na spokojnie, dojdzie pogoda, dojdą kibice itd. 🙂 Generalnie jest bardzo dużo czasu do końca lata, a bardzo dużo rzeczy już jest gotowych. Praktycznie do zrobienia została właśnie grafika. Multi myślę, że będzie przynajmniej taki jaki w Ski Jump na telefony. Jeżeli będą środki dojdą fajniejsze tryby.

          • Bloody Mary

            Proszę, niech tylko będzie możliwość oddania skoku w tzw. „stylu saneczkarskim” (tzn. bez wybicia z progu, cały czas kucając). W DSJ lata temu bawiliśmy się ze znajomymi, kto odda najdłuższy skok – bez wybicia 😉 A i wyląduje na nartach, nie na tyłku ;-)))

          • Skakać bez skakania będzie można, ale tutaj pojawia się problem… Ludziom kręci się w głowie przy trochę szybszym ruchu. To wyobraźmy sobie teraz to lądowanie „na tyłku” z wywrotką przy 100km/h… 😉