HTC ujawniło kolejne szczegóły na temat samodzielnych gogli Vive Focus.

Firma HTC udostępniła bardziej szczegółowe informacje dotyczące samodzielnych gogli Vive Focus, które na początku przyszłego roku trafią do sprzedaży w Chinach. Mobilny, lecz niewymagający do działania smartfona headset wyposażony został m.in. w procesor Snapdragon 835, wyświetlacz 3K AMOLED o rozdzielczości 2880 x 1600 / 75 Hz, a także soczewki ze 110-stopniowym zasięgiem pola widzenia.

Jak podaje chiński serwis YiVian urządzenie sprzedawane będzie na lokalnym rynku w dwóch wariantach kolorystycznych – Electric Blue oraz Almond White. Będą się one różnić cenowo. Wersja niebieska wyceniona została na 4299 chińskich juanów (około 2320 zł), natomiast wersja biała to koszt 3999 juanów (około 2160 zł). Gogle Vive Focus nie będą sprzedawane w innych regionach, w tym w USA i w Europie. HTC początkowo planowało wydanie wersji dedykowanej rynkom „zachodnim” współpracującej z ekosystemem Google Daydream, jednakże niedawno dowiedzieliśmy się, że tajwańska firma porzuciła te plany.

Vive Focus od gogli takich jak Samsung Gear VR czy Cardboard odróżnia także technologia trackingu. Zastosowano tu śledzenie typu „inside-out”, które obecnie znajdziemy wyłącznie w PC-owych headsetach z serii Windows Mixed Reality. HTC opracowało własną technologię trackingu zwaną World-Scale. Dzięki wbudowanym w obudowę kamerom jest ona w stanie obliczyć pozycję użytkownika gogli na podstawie obrazu otoczenia. Co ciekawe dołączony do zestawu kontroler ruchowy przypominający rozwiązania dedykowane mobilnym goglom, nie będzie śledzony w tym trybie, więc jego możliwości będą ograniczone.

Producent wyposażył urządzenie w baterię, która powinna wytrzymać 3 godziny ciągłej pracy gogli lub tydzień trybie czuwania. W środku znajdziemy także moduł Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, slot na kartę MicroSD (do 2TB), a także wbudowane słuchawki i mikrofon.

Samodzielny headset HTC współpracować będzie z otwartą mobilną platformą Vive Wave zaprojektowaną z myślą o „sfragmentaryzowanym” rynku treści VR w Chinach, a także z mobilną wersją Viveport – oficjalnego sklepu dla gogli HTC Vive.

Sprzedaż przedpremierowa rozpocznie się już 12 grudnia i potrawa do 12 stycznia. Vive Focus oficjalnie zadebiutuje w styczniu.

  • Bahus

    „Samodzielny headset HTC współpracować będzie z otwartą mobilną platformą
    Vive Wave zaprojektowaną z myślą o „sfragmentaryzowanym” rynku treści
    VR w Chinach, a także z mobilną wersją Viveport – oficjalnego sklepu dla
    gogli HTC Vive.”

    No dobra, że tak zapytam to gdzie te aplikacje PC z HTC Vive które będzie można uruchomić bez portowania na tym mobilnym headsecie? Inna architektura i bez portowania nie da rady ….tyle.

    • Atakitamitu

      Przeciez juz o tym dokladnie pisalem pod poprzednom artykulem dotyczym tych gogli. Htc zapowiedzialo ze wszystkie dosyepne gry na PC po przez ich platforme, beda dzialaly na tych goglach, choc gry wymagaja konwersji. Za to programisci informuja ze konwersja jesdnej z gier PC na podstawie sdk od Htc, zajela im 3 godziny… Pod poprzednim artykulem o tych goglach zamiescilem wszystkie info i stosowne linki.

      • Bahus

        No nareszcie … słowo klucz KONWERSJA / PORTOWANIE itp… dokładnie więc gry będą mogły zostać przekonwertowane na platformę Vive i wówczas ruszą na rzeczonych goglach. Gry PC nie będą na nich działały bo to inna architektura… Fajnie że portowanie trwało tak krótko, pytanie jakiej produkcji i jaki był efekt końcowy.Osobiście nadal jestem sceptyczny bo nie wyobrażam sobie w jaki sposób taki snapdragon miałby dorównać i7+1080Ti. Obawiam się że wiele produkcji AAA ze Steam zwyczajnie się w Vive Wave / Viveport nie znajdzie.

        • Atakitamitu

          Odsylam Cie do naszej poprzedniej konwersacji w tym temacie, masz tam linki i szczegolowe info. Ps Jeszcze raz powtarzam, platforma mobilns Htc Viveport nie zawiera ani jednej gry na androida ! Tam sa tylko i wylacznie produkcje dla gogli Htc Vive na PC, ktore to mozna zakupic za posrednictwem tej platformy. Jest tam 90 procent gier VR ktore znajdziemy na Steamie i kilka produkcji Typu evclusiv Htc Vive…

          • Bahus

            Nie no serio ??? To nie są produkcje dla gogli HTC Vive na PC tylko porty tych produkcji To naprawdę bardzo mylące stwierdzenie.

            „Jest tam 90 procent gier VR ktore znajdziemy na Steamie i kilka produkcji Typu evclusiv Htc Vive.”
            No to proszę Cię bardzo podaj linka do następujących produkcji…
            Elite Dangerous ; Euro Truck Simulator 2 ; DCS World ; Echo Arena ; Raw Data… z miłą chęcią obejrzałbym coś na Whirligig

          • Atakitamitu

            Przepraszam, czego Ty nie rozumiesz. W Htc Viveport nie ma zadnych „portow” tylko gry na PC ktore zakupujesz przez ta platforme. Htc Viveport = Oculus Store – zrozumiales? A konwersje beda dopiero robione dla Focus. Zainstaluj sobie Htc Vivepprt, to nie boli, ja mam od roku. Ta platforma dziala jak sklep sony na androida w ktorym to zakupujemy gry na Ps3 lub 4, i gramy na konsoli. Tak samo w Viveport zakupujemy gry ktore instalujja sie na PC i gramy w goglach Htc Vive.

          • Bahus

            Rozumiem że twierdzisz że Viveport to sklep gdzie zakupujesz produkcje
            zgodnie z tym:

            „W Htc Viveport nie ma zadnych „portow” tylko gry na PC ktore zakupujesz przez ta platforme. Htc Viveport = Oculus Store – zrozumiales? A konwersje beda dopiero robione dla Focus.”

            a wersje dla Focus’a dopiero będą dostępne po przeportowaniu / konwersji. Dlatego właśnie twierdzę że focus nie ruszy pecetowych produkcji … do tego zmierzam.

            Cytując Twój poprzedni post :

            „Ps zeby nie bylo nieporozumien, nie pisalem ze na Vive focus uruchomimy gry bezposrednio ze steama. Natomiast wszystkie te ktore sa na platformie Htc Vive (czyli gry na pc) oraz te na Htc viveport”

            Gry na PC to gry przeznaczone na architekturę x86, przepraszam bardzo ale jak się to ma do rzeczonego snapdragona ?? Muszą je przeportować, oznacza to że gry PC występujące na rzeczonej platformie będą również przeportowane na focusa…

            Gry na Focusa to nie GRY PC tylko ich konwersje.

            A tak przy okazji, możesz mi znaleźć na Viveport powyższe produkcje? Ciekaw jestem czy na Focusa będą tylko indyki czy większe produkcje AAA też mają szansę.

          • Atakitamitu

            Ok – to tu sie zgadzam w 100%. Ale w tym kontekscie to caly czas pisalem. Ale pisalem tez o HTC Link gdzie sytuacja wyglada zupelnie inaczej i chyba z tad nieporozumienie …

          • Atakitamitu

            Wycioles fragment z mojej wypowiedzi. Przeciez wyraznie pisalem o konwersji na podstawie sdk od htc, ktora to zajela programistom w jednym z przypadkow 3 godziny, podajac stosowne linki. Nie wiem ktore gry zostana przekonwertowane a jtore nie. Powtarzam tylko za przedstawicielami Htc ze wszystki ktore sa dostepne na platformie Viveport, a tam sa prawie wszystkie wieksze produkcje ktore sa na Steamie… .

        • Atakitamitu

          Tak nawiasem w poprzedniej naszej dyskusji PODKRESLALEM ze gry beda dzialac po konwersji…

    • Atakitamitu

      Zreszta jest to zawarte w tym artykule. W aplikacji mobilnej Htc Viveport nie ma ani jednej gry mobilnej. To aplikacja dla Htc Vive.

    • Atakitamitu

      Pisalem tez szczegolowo o tym pod postem dotyczacym Oculus Go. https://www.vrhunters.pl/dev-kity-oculus-go-trafily-do-pierwszych-deweloperow/

  • 5y1

    Dziwny produkt i wcale nie dziwię się że nie będzie dostępny na innych rynkach niż chiński bo kto to kupi poza totalnie zakręconymi geekami.

  • Marcin

    Nie rozumiem tych samodzielnych gogli. To znaczy Oculus GO jeszcze ma sens gdyż działa z aplikacjami na smartfona – po prostu zastępuje smartfon, a przede wszystkim jest tani !
    Zaś HTC … nie wiem co autor miał na myśli. Niby fajnie (wyświetlacze) ale drogo jak na sprzęt do filmów 360 lub „popierdółek” na smartfony.
    Ale jestem wielkim fanem tej technologii i kibicuję każdej sensownej inicjatywie 🙂

    • Atakitamitu

      Na tym sprzecie, bedzie mozna grac w gry dla smartfonow, oraz te dla PC, za posrednictwem mobilnej aplikacji Htc Viveport ktora to jest platforma dla gogli Htc Vive. Oczywiscie po wczesniejszej konwersji. Dlaczego tylko Chiny, tlumaczy to samo Htc. Platforma gemingowa Htc Viveport wystartowala rok temu i mimo ze jest dedykowana goglom Htc Vive, kozysta z niej zaledwie 24% posiadaczy tych ze gogli, zdecydowana wiekszosc kozysta z Steama Valvle. A jeszcze mniej dokonuje przez nia zakupy. Dla Htc stalo sie jasne ze nie sa w stanie konkurowac w zaden sposob ze Stemem, ale w Chinach platforma Steam jest nie dostepna i wiekszosc Chinczykow kozysta z Htc Wave oraz Htc Viveport. Chinczykow jest 1,5 miliarda, to o 600 milionow wiecej, niz wszystkich Bialych… (3,5 miliarda Azjatow, ponad 2 miliardy Czarnych, nie caly miliard Bialych). W Chinach sa jeszcze dwie platformy gemingowe tego typu, ale Htc ma nadzieje na zdominowanie rynku. Ponadto relacje miedzy google a htc sa dosc dziwne, z jednej strony google zakupilo od htc jedna z 7 fabryk oraz dzial projektantow zajmujacych sie telefonam Pixel za kwote 1,1 miliarda $. Wspolpracuja przy rozwoju platformy Daydrem i VR. Z drugiej strony Google zarzadalo od Htc sporych sum (jakich nie wiadomo) za licencje dostepu do platformy Daydtem, dla smartfona Htc U11 oraz wlasnie dla gogli Htc Focus. Ponadto Htc chcialo by Google dzielilo sie zyskiem z sprzedanych gier i programow, zakupionych na gogle Focus – Htc chcialo 50%, sklonni byli zakceptowac 40%, podczas gdy google zaferowalo maxymalnie 10%. W ten sposob upadla kwestia wersja gogli Focu Daydream. Obaj giganci zapowiadaja dalsza wspolprace, ale tez „rewitalizacje” wzajemnych stosunkow…

      • Marcin

        Dzięki za wyjaśnienie. No teraz to nabiera sensu.

  • Atakitamitu

    Jak slaba jest pozycja platformy gemingowej Htc Viveport dla gogli Htc Vive, ktora to jest platforma taka jak Oculu store dla gogli oculus, obrazuje brak wiedzy o tej platformie tu na forum, ktore skupia przeciaz ludzi najbardzie zainteresowanych VR. Wychodzi na to, ze wiekszosc osob nawet nie wie co to jest… Zreszta z tej platformy korzysta zaledwie 24% posiadaczy tych ze gogli. Jest jeszcze platforma Viveport M, ale to inna bajka, zreszta dostepna jest tylko w Chinach. Htc ma jeszcze platforme Vive wave. Ale swiadomosc ktora dobrze obrazuje to forum, wskazuje ze Htc zdaje sie obralo dobry kierunek koncentrujac sie na Chinach, gdzie ich platformy sa najpopularniejsze. W naszej swiadomosci jest tylko Steam Valvle, Google Playstere…

    • 5y1

      Dokładnie, ja kojarzyłem Viveport z portami gier z HTC Vive więc niedorzeczne wydawało mi się to jak niby Snapdragon 835 ma ogarnąć te wszystkie pozycje z HTC Vive… ale ja tutaj jestem swieży i od praktycznej strony pełokrwiste VR poznaję dopiero od paru dni.