Poznaliśmy nowe szczegóły na temat microsoftowej konsoli Project Scorpio, która podąży drogą Sony PS4 i współpracować będzie z goglami wirtualnej rzeczywistości.

W ubiegłym roku podczas targów E3 firma Microsoft zdradziła pierwsze informacje na temat swojej nowej konsoli „premium”, która zadebiutować ma koniec 2017 roku. Jedną z kluczowych dla nas wiadomości była zapowiedź kompatybilności z technologią Virtual Reality.

Dziennikarze należącego do Eurogamera Digital Foundry jako pierwsi ujawnili szczegóły specyfikacji „Scorpiona”. Tak jak zapowiadano urządzenie ma być w stanie wyświetlić obraz w rozdzielczości 4K, co już samo w sobie predysponuje nową konsolę do pracy z wirtualną rzeczywistością.

Zostanie ona wyposażona w ośmiordzeniowy procesor 2,3 GHz prezentujący się na papierze nieco lepiej, niż odpowiednik znajdujący się w PlayStation 4, jedynym jak dotychczas tego typu urządzeniu posiadającym własne gogle wirtualnej rzeczywistości (PlayStation VR). W Scorpio znajdziemy również GPU (40 zmodyfikowanych jednostek obliczeniowych pracujących z częstotliwością 1172 MHz) oraz 12 GB pamięci GDDR5, a także dysk twardy 1 TB oraz napęd optyczny 4K UHD Blu-ray.

Niestety Eurogamer w swoim raporcie nie wspomina nic na temat Virtual Reality, jednak podczas tegorocznej konferencji GDC dowiedzieliśmy się, że “mixed reality content” trafi na Scorpio prawdopodobnie dopiero w 2018 roku.

Nie wiemy także które konkretnie gogle będą kompatybilne z nową konsolą. W ubiegłym roku mówiło się o Rifcie z racji wcześniejszej współpracy Oculus VR z Microsoftem. Najbardziej oczywiste wydaje się jednak wsparcie dla szerokiej gamy gogli Mixed Reality, które zostaną wydane przez firmy takie jak Acer, HP, Dell, Lenovo, Asus oraz 3Glasses z myślą o współpracy z systemem Windows 10.

Szczegóły poznamy prawdopodobnie w połowie czerwca podczas targów gier E3 2017.