Firma Strategy Analytics przewiduje w swoim najnowszym raporcie, że przemysł VR wygeneruje do końca tego roku 895 milionów dolarów przychodu. 77% tej wartości przypadnie producentom trzech największych headsetów wirtualnej rzeczywistości debiutujących w 2016 roku – Oculus VR, HTC/Valve i Sony.

Co ciekawe te trzy firmy mają osiągnąć jedynie 13% całkowitej sprzedaży gogli Virtual Reality, ustępując na tym polu, tańszym rozwiązaniom opartym na wykorzystaniu ekranu smartfona. Analitycy przewidują, że do końca roku sprzedanych zostanie 1,7 milionów sklepowych wersji headsetów Oculus Rift, HTC Vive i PlayStation, podczas gdy mobilne gogle VR potencjalnie nabędzie aż 12,8 milionów konsumentów.

Według Cliffa Raskinda z firmy Strategy Analytics, konsumenci wkrótce otrzymają dostęp do szerokiej i różnorodnej oferty gogli VR, począwszy od ultra-tanich rozwiązań typu Cardboard, po urządzenia klasy „Super Premium”. Ponadto uważa, że rozwój branży VR powinien przyśpieszyć badania nad nowymi technologiami wyświetlaczy, procesorów graficznych czy kamer 360°.

Jednym z największych wyzwań, które stoją przed rzeczywistością wirtualną jest kwestia oprogramowania. Większość kluczowych aplikacji VR będzie w ciągu 2016 roku w fazie projektowania i tworzenia.