Firma HTC opublikowała na swoim blogu informację o przełożeniu na kwiecień premiery konsumenckiej wersji gogli HTC Vive i systemu śledzenia ruchu Steam VR Lighthouse. Początkowo urządzenia miały trafić do sprzedaży na przełomie 2015/2016 roku. Zamiast tego w styczniu pojawi się druga wersja przeznaczona dla deweloperów.

Sklepowa edycja HTC Vive została zapowiedziana na kwiecień przyszłego roku. Oznacza to, że prawdopodobnie nie spełnią się plany twórców headsetu (Vive powstaje we współpracy HTC i Valve), zakładające debiut rynkowy przed ich największym konkurentem – goglami Oculus Rift.

Dwa miesiące temu podczas targów Poznań Game Arena 2015 mieliśmy okazje przetestować urządzenie. Wówczas przedstawiciel firmy HTC zapewniał nas, że premiera Vive i całego ekosystemu nastąpi 8 grudnia, a krótko później miała zostać uruchomiona sprzedaż.

Zobacz także: Testowaliśmy gogle HTC Vive – PGA 2015

test HTC Vive

Niestety nic takiego nie miało miejsca. W zamian firma HTC opublikowała na swoim blogu komunikat w celu ograniczenia spekulacji i dezinformacji jakie narosły wokół premiery HTC Vive.

W oświadczeniu twórcy headsetu zapewniają o ciągłych pracach związanych z udoskonaleniem urządzenia i dystrybucją dev-kitów. Poinformowano również o rozszerzeniu współpracy z twórcami gier i oprogramowania obejmującego rozrywkę, medycynę, edukację i rynek handlu detalicznego. Już w styczniu rozesłanych zostanie 7 tysięcy deweloperskich zestawów drugiej generacji. Wersja konsumencka zadebiutuje trzy miesiące później – w kwietniu.

Ponadto poznaliśmy kolejne imprezy, na których pojawi się SteamVR. Już 18 grudnia ekosystem zawita do stolicy Chin, z kolei na początku stycznia pojawi się na największych na świecie targach elektroniki oraz nowych technologii CES w Las Vegas (Consumer Electronics Show) gdzie zademonstrowana zostanie druga wersja deweloperska urządzenia. Następnie gogle zobaczymy podczas festiwalu filmowego Sundance, a także na SXSW (South By Southwest), GDC (Game Developers Conference) oraz MWC (Mobile World Congress).

Gogle HTC Vive wyposażone zostały w dwa ekrany o rozdzielczości 1200 x 1080 wyświetlające obraz z częstotliwością 90Hz. Urządzenie zaprojektowano do współpracy z dedykowanym systemem śledzenia pozycyjnego użytkownika Lighthouse składającym się z tzw. „stacji bazowych”. Umieszczone w rogach pokoju tworzą obszar o powierzchni do 4,5 x 4,5 metrów, w którym poruszać się może dowolna grupa osób.

Lighthouse Room Scale Tracking

Gogle VR i bezprzewodowe kontrolery, które również należą do projektu, szukają długości fal światła, by określić gdzie znajdują się w trójwymiarowej przestrzeni oraz względem siebie. Zarówno HTC Vive jak i kontrolery posiadają osadzone w obudowach czujniki wykrywające światło wychodzące z baz.