Poznaliśmy przybliżoną datę premiery kontrolerów ruchowych Oculus Touch. Dotychczas wiadomo było, że urządzenia pojawią się w sprzedaży w drugiej połowie tego roku. Teraz uściślono, iż będzie to czwarty kwartał. Tymczasem Oculus VR rozpoczął wysyłkę „dev-kitów” Touch’a do partnerów i studiów deweloperskich.

Brendan Iribe – dyrektor generalny Oculus VR – ujawnił na Twitterze, że wysyłka kontrolerów wirtualnej rzeczywistości Oculus Touch odbędzie w czwartym kwartale tego roku. Współzałożyciel firmy wspomniał także o ogromnych nakładach, które inwestowane są w celu osiągnięcia jak najwyższej jakości urządzenia i zapewnił o różnicy, którą robi obecność dłoni w wirtualnej rzeczywistości. Więcej szczegółów ma zostać ujawnione podczas zapowiedzianej wczoraj konferencji dla deweloperów Oculus Connect 3.

W innym wpisie Iribe wspomina o tysiącach „dev-kitów” Oculus Touch, którą są już w drodze do deweloperów. Zapytany przez innego użytkownika Twittera co ma na myśli mówiąc ‚tysiące’, Iribe uściślił, że do czasu premiery wersji konsumenckiej kontrolera zostanie wysłanych ponad pięć tysięcy developerskich zestawów Oculus Touch.

Niektórzy twórcy oprogramowania VR już otrzymali przesyłki, m.in. polska firma Immersion, która pochwaliła się tym faktem na Facebooku.

Podczas tegorocznych tarów E3 firma Oculus VR poinformowała, że wraz z premierą konsumenckiego Oculus Touch zadebiutuje ponad 30 gier wirtualnej rzeczywistości zaprojektowanych do współpracy z kontrolerami.

Wśród wymienionych produkcji znalazły się takie tytuły jak: VR Sports Challenge (Sanzaru), The Climb (Crytek) Unspoken (Insomniac Games), Dead & Buried (Insomniac Games), Rock Band VR (Harmonix), Serious Sam VR: The Last Hope (Croteam), Pro Fishing Challenge VR (Opus), I Expect You to Die (Schell Games), Luna (Funomena), Giant Cop (Other Ocean), Job Simulator (Owlchemy Labs) oraz Fantastic Contraption (Northway Games).

Jednym z tytułów startowych będzie także aplikacja rzeźbiarska Oculus Medium, którą otrzyma za darmo każdy kto zakupi kontrolery.

W sumie wydanych zostanie ich ponad 30, z czego 20 będzie zupełnie nowymi grami zaprojektowanymi specjalnie dla Touch, bowiem tylko kontrolery Oculusa mają być w stanie zaoferować odpowiedni poziom poczucia imersji.

Nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie rozpocznie się sprzedaż kontrolerów, ale w pierwszej kolejności szansę zakupu Oculus Touch otrzymają osoby, które zakupiły przedpremierowo gogle Oculus Rift. Nieznana jest także cena urządzenia, która prawdopodobnie zostanie ujawniona dopiero podczas październikowej konferencji OC3 lub tak jak w przypadku konsumenckiego Rifta – w momencie rozpoczęcia sprzedaży przedpremierowej.