Po długich trzech i pół latach oczekiwania w końcu zadebiutowała pierwsza konsumencka wersja gogli Oculus Rift. Pierwsze darmowe egzemplarze headsetu VR właśnie docierają do osób, które w 2012 roku wsparły Oculusa na Kickstarterze. Wysyłka urządzeń zamówionych w przedsprzedaży rozpocznie się w połowie tygodnia.

Darmowe Oculusy to prezent od Palmera Luckey’a dla tych, którzy wierzyli w powodzenie projektu od samego początku. Otrzymali oni także czasową wyłączność, bowiem wysyłka pozostałych, płatnych egzemplarzy odbędzie się kilka dni wcześniej. Już wczoraj szef Oculusa wybrał się na wycieczkę na Alaskę, aby osobiście wręczyć pierwszy konsumencki Oculus Rift. Relację z tego niecodziennego wydarzenia można przeczytać tutaj.

Osoby, które złożyły w styczniu preordery mogą w każdej chwili otrzymać wiadomość e-mail, która rozsyłana jest na około 1-3 tygodni przed pobraniem opłaty i wysyłką gogli.

Ruszył oficjalny sklep dla Oculus Rift

Wraz z premierą Oculusa uruchomiony został Oculus Store, czyli miejsce, w którym właściciele gogli znajdą dziesiątki gier VR, filmów i zdjęć 360º oraz innych aplikacji wirtualnej rzeczywistości współpracujących z urządzeniem. W tym momencie w sklepie znajduje się 30 różnorodnych gier VR, z których każdy miłośnik Virtual Reality powinien znaleźć coś dla siebie. Pełną listę aplikacji wraz z ich cenami znajdziecie tutaj.

Oculus Rift Store

W sekcji Oculus Video znajdziemy tysiące filmów 360º opublikowanych na Facebooku oraz wiele popularnych livestreamów z Vimeo i Twitcha. Wkrótce znajdziemy tam także pełnometrażowe filmy. Z kolei w zakładce Oculus 360 Photos znajduje się obecnie ponad 200 tysięcy sferycznych zdjęć przedstawiających najpopularniejsze miejsca i scenerie na świecie.

Każdy właściciel gogli otrzyma dostęp do Oculus Dreamdeck – unikalnego zestawu doświadczeń VR mających na celu wprowadzenie w świat wirtualnej rzeczywistości.

Inną darmową aplikacją jest Farlands, doświadczenie przygotowane osobiście przez Oculusa. Farlands pozwala użytkownikom gogli złożyć wizytę na tętniącej egzotycznym życiem niewielkiej planecie. Zadaniem gracza będzie eksploracja nieziemskiego świata oraz budowania relacji z obcymi stworzeniami i odkrywanie ich sposobu życia.

Ponadto na oficjalnej stronie Oculusa uruchomiono nową podstronę Experiences, na której znajdziemy zapowiedzi gier i doświadczeń VR zmierzających na Rifta.

Oculus PC SDK 1.3

Dziś udostępniono także najnowszą wersję zestawu narzędzi dla deweloperów – Oculus PC SDK w wersji 1.3 dla systemów Windows – którą można pobrać w tym miejscu. Oprogramowanie wprowadza wsparcie dla konsumenckiego Oculusa, technologię Asynchronous Timewarp oraz integrację z najnowszymi wersjami silników gier Unity oraz Unreal Engine.

Zobacz także: Test gogli Oculus Rift CV1

Oculus Rift

  • Piotr

    Producenci gogli VR i kooperujący z nimi różne przedsiębiorstwa usługowe zapominają o różnicy wizualnej percepcji w której informacja jest czasami bardziej ważniejsza od jej immersyjności. Przykład: wolelibyście oglądać film na tak dużym ekranie czy to wirtualnym czy to w realu że spoglądając na środek ekranu nie widać co się dzieje w jego rogu czy odpowiednio dużym wyświetlaczu i odległości od niego w który można zauważyć wszystko co zaplanowane lub przewidywane w rozwoju wydarzeń które ktoś ma na do przekazania np: reżyser filmowy? Filmy tak jak pokazane jest tutaj http://www.vrhunters.pl/twitch-i-vimeo-zintegrowane-z-aplikacja-kinowa-gogli-gear-vr jest jedynym rozsądnym wyjściem ponieważ jeżeli kąty widzenia byłyby zbyt duże część wyprodukowanego obrazu filmowego by nam umykała. Filmy 360 stopni także w kinematografii są bez sensu ile procent obrazu by było nieobejrzane i ile razy by było trzeba taki film obejrzeć żeby zobacz wszystko co się na nim wydarzyło? A 1080×1200 na każde oko to zdecydowanie za mało. Screen-door effect dla bardziej wrażliwych jest dużą niedogodnością. W skrócie gogle wirtualnej rzeczywistości nie nadają się do kinematografii. Według definicji Bataille’a kinematografia jest sztuką „poprawnego przekazywania idei drogą następstwa ożywionych obrazów”