Firma Google powoli zbliża się do końca prac nad wprowadzeniem do przeglądarki internetowej Chrome trybu Virtual Reality. Już na początku przyszłego roku wersja Chrome na telefony z systemem Android otrzyma wsparcie dla standardu WebVR. Nieco później podobny los czeka wydanie PC-owe.

W styczniu przyszłego roku mobilna przeglądarka internetowa Chrome otrzyma wsparcie standardu WebVR, przy czym już w grudniu zawita do wersja beta. Zapowiedziana aktualizacja umożliwi uruchamianie różnego rodzaju aplikacji VR bezpośrednio z internetu, z pominięciem instalacji na telefonie dodatkowego oprogramowania.

Mobilny Chrome zostanie wzbogacony o najnowsze wydanie WebVR w wersji 1.1. Według Megan Lindsay (WebVR Product Manager w firmie Google) prace w tym kierunku prowadzone były z myślą o wchodzącej na dniach na rynek konsumencki platformie Google Daydream, stąd nie jest jeszcze do końca jasne czy z możliwości VR-owego internetu skorzystają użytkownicy gogli typu Cardboard.

W dalszej kolejności możemy spodziewać się implementacji WebVR w PC-owym wydaniu Chrome. Jeżeli tak się stanie dostęp do podobnej funkcjonalności otrzymają użytkownicy gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Firma Google kontynuuje prace także nad powłoką VR Shell, dzięki której tradycyjne strony 2D również będzie można oglądać w goglach VR. Według Lindsay powinno to nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku w Chrome na Androida oraz ponownie nieco później w wersji dla systemu Windows PC.

WebVR jest eksperymentalnym API opartym na JavaScript, który umożliwia dostęp do VR-owych treści wprost z poziomu przeglądarki WWW. Obecne z tego standardu korzysta już aplikacja Samsung Internet Browser for Gear VR przeznaczona dla mobilnych gogli Gear VR współprodukowanych przez Oculusa.

MozVR

W przypadku PC-towych headsetów obsługę WebVR umożliwia eksperymentalna wersja Chrome o nazwie Chromium. Wirtualną rzeczywistość z poziomu internetu uruchomimy także dzięki projektowi MozVR.com i Mozilli w wersji Firefox Nightly. W przyszłości różnego rodzaju aplikacje wirtualnej rzeczywistości dostępne będą bezpośrednio z Microsoft Edge, domyślnej przeglądarki systemu Windows 10 oraz przeglądarki Carmel projektowanej przez firmę Oculus VR.