Red Alert 2 VR nie trafi do oficjalnej dystrybucji. Przynajmniej na razie.

Niedawno pisaliśmy o ciekawym projekcie powstającym na gogle wirtualnej rzeczywistości będącym VR-owym remakem jednej z najpopularniejszych gier z gatunku RTS (Real Time Strategy) – Command & Conquer: Red Alert 2. Niezależni deweloperzy, do których należy m.in. Ádám Horváth od jakiegoś czasu przepisują kod kultowej gry na Unreal Engine 4 i wdrażają tryb VR. Niestety, jeżeli nawet uda im się dokończyć ten projekt, raczej nie ujrzy on światła dziennego.

Adam wysłał zapytanie z prośbą o możliwość wydania VR-owej wersji gry do Electronic Arts, firmy która posiada prawa do marki Red Alert. Co było raczej do przewidzenia, spotkał się z odmową. EA oczywiście docenia zapał i pracę deweloperów, ale nie jest w stanie udzielić pozwolenia na dystrybucję gry, nawet w wersji niekomercyjnej.

Jak możecie zobaczyć poniżej prototyp Red Alert 2 VR wykorzystuje kontrolery ruchowe należące do zestawu SteamVR (HTC Vive), dzięki czemu wydawanie poleceń oraz wznoszenie budowli nie odbywa się już przy użyciu myszki. Autorzy zdecydowali się na system, w którym w jednej dłoni trzymamy urządzenie przypominające tablet z listą dostępnych opcji, natomiast druga służy do ich wybierania i wykonywania wszelkich innych czynności takich jak np. rozmieszczanie wojsk, wydawanie rozkazów, stawianie budynków, itd.

Decyzja Electronic Arts oczywiście nas martwi, jednakże mamy nadzieję, iż została podyktowana planami wydania oficjalnej wersji VR-owego Red Alerta.