Czy gry strategiczne z gatunku RTS mają szansę na odrodzenie dzięki technologii VR? Dwójka zapaleńców próbuje właśnie to sprawdzić przepisując na silniku Unreal Engine 4 kod kultowej gry Red Alert 2.

Niezależni deweloperzy – Ádám Horváth oraz Sly_Fox – pracują nad remakem jednej z najpopularniejszych gier z gatunku RTS (Real Time Strategy) – Command & Conquer: Red Alert 2. Od jakiegoś czasu przepisują kod gry na silnik Unreal Engine 4

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że popularna szczególnie na początku XXI wieku strategia czasu rzeczywistego projektowana jest z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Na razie opublikowano fragmenty z rozgrywki, podczas której wykorzystano gogle HTC Vive należące do ekosystemu SteamVR.

Jak możecie zobaczyć poniżej prototyp Red Alert 2 VR wykorzystuje obsługę kontrolerów ruchowych, dzięki czemu wydawanie poleceń oraz wznoszenie budowli nie odbywa się już przy użyciu myszki. Autorzy zdecydowali się na system, w którym w jednej dłoni trzymamy urządzenie przypominające tablet z listą dostępnych opcji, natomiast druga służy do ich wybierania i wykonywania wszelkich innych czynności takich jak np. rozmieszczanie wojsk, wydawanie rozkazów, stawianie budynków, itd.

Czy taki sposób rozgrywki sprawdzi się w dłuższej perspektywie? Dotychczas naliczyliśmy trzy takie próby. W ubiegłym roku na mobilnych goglach Samsung Gear VR zadebiutował RTS VR – Tactera. Użytkownicy HTC Vive mogą próbować swoich sił w Armor Clash VR (link do Steam), natomiast w sklepie dla Oculus Rifta znajdziemy AirMech: Command (link do Oculus Store). Są to jednak tytuły znacznie mniej rozbudowane w porównaniu do czołowych przedstawicieli gatunku, takich jak seria Command & Conquer.

Na wydanie pełnoprawnej wersji remake’u Red Alert 2 raczej nie mamy co liczyć ze względu na prawa autorskie. Osobiście mam jednak nadzieję, że trochę zapomniany ostatnimi czasy gatunek RTS, dzięki technologiom VR i próbom takim jak ta otrzyma nowe życie i w niedalekiej przyszłości będziemy mogli zagrać w gry podobne do StarCraft, Age of Empires czy Warcraft z zupełnie nowej perspektywy, mając świadomość fizycznej obecności na polu bitwy.