Rękawica wirtualnej rzeczywistości Manus VR została zintegrowana z goglami HTC Vive oraz kontrolerami należącymi do systemu SteamVR Lighthouse. Producenci urządzenia są już coraz bliżej wypuszczenia do sprzedaży pierwszej wersji deweloperskiej.

Dzięki połączeniu możliwości rękawicy oraz kontrolerów VR dla gogli HTC Vive możliwy jest nie tylko precyzyjny tracking wszelkich ruchów dłoni użytkownika – za co odpowiada Manus – lecz także ramiom. W tym przypadku „w ruch” wchodzi system odpowiadający za śledzenie w przestrzeni kontrolerów SteamVR, które po odpowiednim przymocowaniu do naszych przedramion doskonale spisują się w przenoszeniu ich położenia do świata wirtualnej rzeczywistości. W efekcie otrzymujemy efekt widoczny na poniższym materiale opublikowanym przez twórców urządzenia.

Manus VR oferuje precyzyjne śledzenie każdego z palców osobno wykorzystując do tego specjalny zestaw czujników zgięcia, które zostały umieszczone na wszystkich palcach. Rękawica zawiera także inne czujniki pomiarowe wychwytujące rotację i odchylenia urządzenia, osiągając w sumie aż sześć stopni swobody.

Podczas marcowej konferencji GDC 2016 firma Manus zaprezentowała swój pierwszy „dev-kit” rękawicy wirtualnej rzeczywistości. Holenderski start-up jest już coraz bliżej realizacji marzeń futurystów i w trzecim kwartale tego roku planuje w końcu wypuścić wersję Manus VR DK1. Firma już jakiś czas temu uruchomiła wstępną rejestrację dla osób rozważających zakup urządzenia. Wpłacając równowartość 250 dolarów jeszcze w tym roku powinniśmy otrzymać parę rękawic (prawa i lewa), montowane na nadgarstku uchwyty służące do podpięcia kontrolera od HTC Vive oraz oczywiście odpowiednie okablowanie, którym połączymy oba systemy.

Ponadto dla deweloperów planujących pracę nad grami i aplikacjami VR wykorzystującymi rękawice przygotowywany jest zestaw narzędzi deweloperskich (SDK) na systemy Android, Windows 7+, Linux, iOS 9 oraz Mac OSX. W planach jest także plugin dla silników gier Unity oraz Unreal Engine.

  • Ajvan

    Widzę tutaj moc 😀