Niedawno zadebiutowała gra VR na licencji jednego z najlepszych animowanych seriali dla dorosłych ostatnich lat – „Rick and Morty”. Jako wielcy fani tej nietuzinkowej produkcji nie mogliśmy przejść obojętnie obok tytułu o nazwie „Rick and Morty: Virtual Rick-ality”.


Rick and Morty: Virtual Rick-ality

Testowane na: Oculus Rift (CV1)
Producent: Owlchemy Labs
Wydawca: Adult Swim Games
Dostępne w: Oculus Store (Oculus Rift), Steam (HTC Vive, Oculus Rift)


Wprowadzenie

„Rick and Morty: Virtual Rick-ality” to gra bazująca na popularnym amerykańskim serialu animowanym dla dorosłych „Rick and Morty”, który w założeniach miał być parodią filmu „Powrót do przyszłości”. Tytuł został wyprodukowany przez studio Owlchemy Labs przy udziale Justina Roilanda oraz Dana Harmona – twórców serialu.

Głównym bohaterem serialu jest genialny naukowiec-alkoholik Rick, który wraz ze swoim wnukiem Morty’m podróżuje przez odległe galaktyki i alternatywne światy, regularnie wplątując się w różnego rodzaju tarapaty. W trakcie rozgrywki wcielimy się w klona jednego z nich. Jako Morty, a w zasadzie jego kopia, zostajemy oddelegowani do pilnowania garażu wypełnionego przedziwnymi wynalazkami. Podczas gdy dwójka protagonistów wyrusza na jedną ze swoich misji, nam przyjdzie zmierzyć się z zadaniami zlecanymi przez charakteryzującego się nihilistycznym podejściem do życia Ricka.

Oprawa graficzna

„Rick and Morty VR” powstał na tym samym silniku co Job Simulator, poprzednia produkcja studia Owlchemy Labs, która okazała się najpopularniejszą i najlepiej zarabiającą grą VR ubiegłego roku. W związku z tym możecie spodziewać się podobnej jakości efektów wizualnych, które świetnie sprawdzają się w przypadku VR-owej produkcji zbudowanej na podstawie serialu animowanego.

Postacie głównych bohaterów odtworzone zostały z dużą starannością i nawet pomimo dodania trzeciego wymiaru prezentują się bardzo naturalnie względem telewizyjnej produkcji. Dużą rolę odgrywają także głosy podłożone pod Ricka i Morty’ego przez serialową obsadę. Innymi słowy – jeżeli jesteście fanami serii poczujecie się jak w domu.

Mechanika

Grę rozpoczynamy w słynnym garażu naukowca, w którym odbywać się będzie główna część rozgrywki. Pomieszczenie podzielone zostało na trzy obszary, po których przemieszczamy się za pomocą teleportacji. Zostały one bogato wypełnione przedziwnymi przedmiotami i wynalazkami Ricka, takimi jak m.in. urządzenie wytwarzające przedmioty bazujące na kształcie, fakturze lub kolorze dwóch dowolnych obiektów możliwych do podniesienia w garażu.

Przykładowo, jeżeli połączymy młotek i marchewkę powstanie „marchewkowy młotek”, z kolei kryształ zmieszany z pustą butelką wytworzy kryształową butelkę. Możliwości jest oczywiście dużo więcej i zachęcam do samodzielnego wypróbowania najbardziej absurdalnych miksów. Niektóre stworzone w ten sposób przedmioty będą konieczne do dokonania postępów w fabule.

Pewne zadania wymagać będą kooperacji z Panem Miszukiem, zabawną niebieską postacią znaną zapewne dobrze miłośnikom serialu, inne wykonamy współpracując z potworem ukrytym pod powierzchnią garażu. Na szczęście nie jest to jedyne pomieszczenie, w którym przyjdzie nam rozgryzać polecenia wydawane przez naukowca. W międzyczasie będziemy mogli skorzystać z portalu przenoszącego do innych pomieszczeń, innych wymiarów czy też alternatywnych światów.

Sterowanie

Sterowanie w tej grze nie należy do wymagających. W trakcie całej rozgrywki używamy zaledwie dwóch przycisków kontrolera ruchowego: odpowiedzialnego za podnoszenie przedmiotów oraz teleportację. Warto jednak przed rozpoczęciem VR-owej sesji przygotować sobie możliwie jak najwięcej wolnego miejsca. Różne istotne przedmioty mogą znajdować się od nas w sporej odległości, dlatego czasami trzeba będzie się trochę pokręcić po garażu. Zrobienie kilku kroków będzie konieczne także podczas przechodzenia przez teleport.

PRZEGLĄD RECENZJI
Oprawa graficzna
8
Mechanika gry
9
Sterowanie
8
Poziom imersji i subiektywne wrażenie ogólne
10
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułThe Void oraz Epic Games dołączają do programu Disney Accelerator
Następny artykułCastleStorm VR i Dino Frontier już wkrótce na PlayStation VR