Można już testować platformę internetową obsługującą gry i aplikacje działające w technologii VR – RiftCat. Polski start-up jest pionierskim w skali światowej tego typu rozwiązaniem – twórcy wyprzedzili pomysłem i realizacją największych gigantów z USA. Krótko po premierze serwisem interesują się gracze z Europy i Stanów Zjednoczonych.

RiftCat przypomina popularną platformę dystrybucji gier dla komputerów PC – Steam, jednak w jego ofercie znajdują się wyłącznie gry i aplikacje VR. Przeglądanie oprogramowania VR na platformie nie wymaga używania myszki i klawiatury – wystarczą tylko gogle do wirtualnej rzeczywistości, aczkolwiek aplikacja oferuje również tryb dla standardowych monitorów. Platformę można pobrać na stronie riftcat.com.

Baza danych podzielona została na kilkanaście kategorii, w których znajdziemy większość najpopularniejszych gier i doświadczeń VR takich jak mini-opera VR Senza Peso, horror Affected, TRON: Light Cycles, Pixel Rift, Guided Meditation, Cyber Space, Don’t let Go!, edukacyjne Titans of Space. humorystyczne Dumpy: Going Elephants! czy różnego rodzaju rollercoastery (np. Mine Coaster – polski rollercoaster w świecie Minecraft).

„Pracowaliśmy na platformą przez 2 lata i cały czas ją udoskonalamy. Liczba zarejestrowanych graczy rośnie z dnia na dzień i znacznie przekracza nasze oczekiwania sprzed premiery RiftCat’a. Gracze bardzo dobrze odebrali nasz produkt. W ślad za nimi poszli twórcy aplikacji VR, dla których RiftCat jest jednym z najlepszych miejsc do dystrybucji swojej twórczości” – mówi Marek Antoniuk, CEO RiftCat’a i twórca projektu.

„Po kilkumiesięcznej współpracy z zespołem szykujemy się na roadshow po Stanach Zjednoczonych w celu promocji projektu. RiftCat w niedalekiej przyszłości może złapać trakcję porównywalną do innych startupów z branży. Przełomowym momentem dla projektu jest premiera gogli Oculus Rift zapowiadana na Q1 2016 roku” – powiedział Piotr Zakrzewski, Dyrektor Inwestycyjny w IdeaLab Venture Capital – funduszu inwestującego w podmioty we wczesnej fazie rozwoju.

Rynek urządzeń i oprogramowania dedykowanego VR jest we wczesnej, ale dynamicznej fazie rozwoju. Raporty agencji K-Zero wskazują, że w 2018 rynek wyniesie 2,5 mld USD. W marcu 2014 roku Facebook przejął kickstarterowy projekt Oculus Rift za 2 mld USD. Kilka miesięcy po ujawnieniu tej transakcji Samsung ogłosił pracę nad własnym projektem o nazwie Gear VR. Gigant informatyczny Google również nie pozostaje w tyle. W sklepie Google Play pojawiły się już pierwsze aplikacje VR, a użytkownicy smartfonów mogą cieszyć się wirtualną rzeczywistością dzięki Google Cardboard – kartonowym goglom dedykowanym smartfonom na Androida.

IdeaLab Venture Capital to fundusz inwestycyjny, który został stworzony by wspierać utalentowanych ludzi z pasją i odwagą do budowania nowych i innowacyjnych firm. IdeaLab inwestuje w pomysły będące we wczesnej fazie rozwoju. Maksymalna kwota inwestycji to 1 milion złotych. W zamian za inwestycję IdeaLab obejmuje mniejszościowe udziały w spółce. W przeciwieństwie do typowego funduszu kapitału zalążkowego, IdeaLab aktywnie wspiera pomysłodawców w realizacji strategii. Obecnie fundusz poszukuje inwestycji z zakresu IT, nowych mediów, gier, odnawialnych źródeł energii jak i medycyny.