Już tylko dwa dni dzielą nas od premiery długo wyczekiwanej konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift. Brendan Iribe (Oculus VR CEO) ćwierknął na Twitterze, że pierwsze egzemplarze są już w drodze do osób, które jako pierwsze złożyły zamówienia przedpremierowe.

Szczęśliwcy, którzy swoje preordery zdążyli złożyć w ciągu kilkunastu pierwszych minut od rozpoczęcia przedsprzedaży, mogą spodziewać się kuriera już w najbliższy poniedziałek 28 marca. W Polsce z oczywistych przyczyn (Poniedziałek Wielkanocny) przesyłki zostaną dostarczone najwcześniej 29 marca, aczkolwiek należy spodziewać się opóźnień w związku z koniecznością transportu międzynarodowego.

Preordery na Oculus Rift CV1 uruchomione zostały 6 stycznia. Ogłoszona równolegle cena gogli odbiła się szerokim echem nie tylko wśród społeczności skupionej wokół technologii Virtual Reality. Okazało się, że wyższe niż się spodziewano koszty zakupu urządzenia wcale nie zniechęciły potencjalnych kupców. Wręcz przeciwnie, pierwsza partia konsumenckiego Oculusa rozeszła się w ciągu 14 minut od startu preorderów.

Oculus Rift CV1

Pierwsze dni przedsprzedaży podsumował twórca Oculusa – Palmer Luckey. Oculus VR CEO powiedział podczas targów CES w Las Vegas, że zapasy magazynowe gogli VR budowane były od dłuższego czasu. We wrześniu 2015 roku, gdy firma pokazała pierwszy konsumencki Oculus Rift, który zszedł z linii produkcyjnej, rozpoczęto proces masowej produkcji urządzenia. Tuż po rozpoczęciu przyjmowania zamówień przedpremierowych wykupione zostały wszystkie gogle wyprodukowane do tej pory oraz te, które zejdą z taśmy do 28 marca.

Warto dodać, że Oculus VR przygotował darmową limitowaną edycję konsumencką gogli Oculus Rift, dla każdego kto w sierpniu 2012 roku zakupił poprzez Kickstartera pierwszą deweloperską wersję headsetu. Zakończona w 2012 roku crowdfundingowa kampania okazała się ogromnym sukcesem ostatecznie osiągając pułap 2.437.429 dolarów, czyli prawie 10 razy więcej niż wynosiły początkowe założenia. W rezultacie Developer Kit 1 – pierwsza wersja testowa gogli dysponowała rozdzielczością zaledwie 640×800 pikseli dla każdego oka. Przy gwałtownych ruchach głową, obraz nie przesuwał się płynnie, a wielu użytkowników headsetu narzekało na problemy związane z odczuwaniem symptomów choroby lokomocyjnej.

Wersja konsumencka Oculus Rift, która zadebiutuje już w poniedziałek posiadać będzie dwa ekrany o łącznej rozdzielczości 2160×1200 pikseli. Udoskonaleniu uległ także m.in system śledzenia ruchów głowy użytkownika (zobacz nasz test Oculus Rift CV1).

W tym miesiącu twórcy Oculus Rift opublikował listę i ceny 30 gier VR, które będą dostępne w sprzedaży w oficjalnym sklepie Oculus Store w dniu premiery. Ich pełna lista znajduje się tutaj.

Dla osób, które zastanawiają się nad złożeniem preorderu przygotowaliśmy specjalny poradnik, w którym wyjaśniamy najważniejsze kwestie dotyczące zakupu konsumenckiej wersji gogli Oculus Rift. Odpowiadamy również na najczęściej zadawane pytania.

Oculus Rift F.A.Q. – Wszystko co musisz wiedzieć zanim kupisz gogle VR [poradnik]

zestaw Oculus Rift

  • lOKI

    Nie wiem skąd bierze się taki zachwyt szybkości sprzedaży gogli. Przecież to była mizerna liczba, co z tego, że cena 2x większa, jak na świcie nie ma kilka milionów osób, a miliardy z czego raczej ci co jako tako grają w gry. raczej każdy słyszał o goglach, więc ja mógłbym uznać to za piękny start gdyby w 24h sprzedało się co najmniej 1mil gogli, a nie w kilka minut jakieś kilka czy nawet kilkadziesiąt tysięcy. Poza tym jeszcze jest htc vive i tu zaczyna się kretynizm co spowodowało, że nie mam już takiej ochoty na te gogli. Gry zamiast wszystkie mieć, będą jakieś zjebane podziały na exy jak w przypadku konsol, a i na jednym i drugim będą ciekawe tytuły w przyszłości i teraz, żeby grac ze spokojem ducha, trzeba by z 7tys na obie pary wyrzucić. I to jest powód, co mnie całkowicie odpycha i dlatego poczekam, może się okazać, ze ktoś będzie konwertował z fanów tytuły tak, żeby na obu gogla działały, inaczej nie kupie do czasu, aż nie spadnie cena do 500zł. tak czy owak obecnie u mnie już są skreślone i odłożoną kasę zamierzam wydać na przyszłe nowe podzespoły do komputera.

  • Ben

    A po co Ci obie pary, skoro na Oculusie włączysz każdy istniejący tytuł. Co więcej, za jakiś czas dzięki dodatkowemu czujnikowi pod względem funkcjonalności nie będzie się on różnił od Vive’a. Mam wrażenie, że ludzie tak do końca nie znają zastosowań tych gogli, dzięki czemu powstają takie komentarze, jak ten poniżej 😉

    • lOKI

      Ale że co? Vive ma mieć tytuły na wyłączność i też rift. Te gry nie będą działać na obydwóch goglach. I nie chodzi o to, że różnią się startowo tym, ze w jednym możesz się poruszać w pokoju, a w drugim nie, ale o zablokowanie przez programistów możliwości gry, bo tytuły maja być na wyłączność, a to jest główny napęd sprzedaży. Jak śledzisz temat, to powinieneś o tym wiedzieć. A jeśli tak nie jest, to bym był bardzo zadowolony.